Minden tizedik Kanadában eladott autó luxuskategóriásba tartozik – a DesRosiers Automotive Consultants adatai szerint. Érthető, hogy
a Rolls-Royce legnagyobb nemzetközi üzlete a 2,4 millió lakosú Vancouverben található,
ahol a cég értékesítéseinek 10 százaléka zajlik.
A vállalat szerint az észak-amerikai országban az eladások további növekedése várható, köszönhetően a millenniumi generációnak, valamint az édesanyáknak.
A kanadai piac nagymértékben fejlődőképes
– mondta Torsten Muller-Otvos, a BMW AG egység vezérigazgatója a Bloombergnek.
2010-ben vette át Muller-Otvos a vezetést, és ez egy fiatalosabb márkát eredményezett. „A Rolls-Royce elmúlt évekbeli sikere a fiatalabb ügyfeleknek köszönhető, akik igazi világpolgárok – például Ázsiában nevelkedtek, de egyetemre már az Egyesült Államokba jártak” – tette hozzá Muller-Otvos.
Muller-Otvos nem árult el pontosan értékesítési adatokat,
mivel úgy véli, a Rolls-Royce-ot vásárlók nem adatokat szeretnének látni, hanem részt kívánnak venni egy álomban, és egy hihetetlen autós élményben.
A Rolls-Royce ügyfeleinek több mint 70 százaléka ázsiai. Aly Jiwani, a vancouveri márkakereskedés vezetője elmondta, hogy az egyik ügyfele például egy tizennégy darabból áll Rolls-Royce flottával rendelkezik.
Ráadásul egyre több a női vásárló, Jiwani vásárlóinak már 40 százaléka nő – szemben a globális átlaggal, ahol csupán 15 százalék –, és várhatóan ez tovább fog növekedni.
„Ez egy rendkívül rugalmas jármű, iskolába lehet vinni a gyerekeket, de az esti operába is alkalmas. Mindenhez remek választás” – tette hozzá Muller-Otvos.
A cég legújabb szabadidő-autóját kifejezetten a kanadai piacra tervezték: hidegebb éghajlat, keményebb terep, kalandosabb sofőrök és természetesen a jómódú anyukák.