Az elmúlt napok izgalmasan alakultak a Snapchat mögött álló Snap számára. Csütörtökön a vállalat bevezetett egy olyan eszközt, amelyre a fejlesztők már régóta vártak. A Snap Kit egy olyan eszköztár, amelynek segítségével a fejlesztők össze tudják kapcsolni applikációikat a Snapchattel, a világ egyik legnépszerűbb üzenet- és fényképküldő alkalmazásával – írja a Business Insider.
A Snap azonban ezzel ingoványos talajra lépett, mivel a Facebook az elmúlt időszakban éppen azért került össztűz alá, mert túl nagy hozzáférést engedett külső fejlesztőknek a felhasználói adatokhoz. A Snapchat viszont ragaszkodik ahhoz, hogy a felhasználói biztonság az elsődleges szempont számukra, amikor meghatározzák, a külsős fejlesztők mennyi adatot gyűjthetnek és használhatnak fel.
A felhasználók is érezhetik azonban a Snap Kit előnyeit. Az egyik első partnerség keretében például lehetővé válik, hogy Snapchat felhasználói fiókkal is be lehessen lépni a világ egyik legismertebb online társkereső alkalmazásának számító Tinderre – éppen úgy, ahogy ez eddig a Facebookon keresztül is lehetséges volt.
A Facebook és a Snapchat viszonya egyébként azért is érdekes, mert a Facebookot sokszor éri az a kritika, hogy lemásolja a Snapchat legnépszerűbb funkcióit. Most azon ritka esetek egyikével állunk szemben, amikor
éppen a Snapchat utánozza Mark Zuckberberg közösségi oldalát,
amely már évekkel ezelőtt lehetővé tette a külsős fejlesztők számára a Facebookhoz való hozzáférést.
Van azonban egy igen fontos különbség a Facebook platformja és a Snapchat mostani megoldása között: a biztonság. Ha ugyanis valaki belép egy külsős alkalmazásba a Snapchat fiókjával, akkor a harmadik fél mindössze a felhasználó nevét kapja meg, illetve egy Bitmoji nevű grafikus elemet, mellyel a felhasználó jellemezheti magát.
Vagyis semmilyen más adat nem jut el a harmadik félhez, beleértve a kapcsolati listát, a tartózkodási helyet vagy bármilyen demográfiai információt.
Ráadásul az is a felhasználó adatait védi, hogy 90 nap inaktivitás után a Snap Kit automatikusan bontja a kapcsolatot a Snapchat-felhasználó és a külsős applikáció között.
Mindeközben igen kedvezően hatott a részvényárfolyamokra is, hogy a Snap a napokban bejelentette,
megállapodást kötött a Pandora Media nevű zenestreaming szolgáltatóval.
A Pandora papírjai csütörtökön 3,74 százalékot, míg a Snap részvényei 1,84 százalékot izmosodtak.
Az együttműködés értelmében a Pandora felhasználói hamarosan megoszthatják a kedvenc zeneszámaikat a Snapchaten, akik pedig megkapják az üzenetet, automatikusan hozzáférnek a Pandorához, hogy meghallgathassák az adott dalokat – hangsúlyozta közleményében a Pandora. A megállapodás éppen a fent említett Snap Kit segítségével valósul majd meg, az új fejlesztés pedig hamarosan elérhetővé válik az amerikai felhasználók számára.
A Pandora részvényei az elmúlt 12 hónapban 2,4 százalékos pluszban vannak, míg a Snap részvényei 24 százalékot gyengültek,
amivel jócskán alulmúlják az S&P 500 index teljesítményét, mivel a mutató 14 százalékot erősödött az elmúlt évben.
A Snap Kithez kapcsolódó fejlesztések valószínűleg nem választhatók el attól, hogy a Snap az elmúlt időszakban kiábrándítóan gyengén teljesített, és a cég igyekszik felturbózni az eredményeit. A vállalat május 1-jén tette közzé a legutóbbi negyedéves számait, melyek annyira rosszak voltak, hogy a cég papírja másnap 20 százalékot szakadt a New York-i tőzsdén.
A Snap egy részvényre eső nyeresége 17 centes volt, míg a bevétele csupán 230,7 millió dolláros lett, amivel igencsak alulmúlta a 244,5 milliós elemzői várakozást.
A napi aktív felhasználók száma pedig mindössze 191 milliós volt, szemben a várt 194,2 millióval. Az egy felhasználóra jutó bevétel (1,21 dollár) szintén alulmúlta a FactSet által mért várakozást (1,27 dollár).
A kedvezőtlen eredmények után több pénzintézet is visszafogta a Snapre kiadott árfolyamcélját, és a Deutsche Bank elemzője úgy nyilatkozott, a vállalat azt kockáztatja, hogy elveszíti a rendkívüli népszerűségét, mivel a felhasználók nem tűnnek elégedettnek az új dizájnnal, ami viszont még inkább elbátortalaníthatja a hirdetőket. A kérdés tehát most az, hogy a Snap Kit által lehetővé tett kapcsolatok mennyire pörgetik majd fel a Snapchat népszerűségét, és mindez a felhasználók mellett a hirdetőket is képes-e meggyőzni.