Bocsánatkérésre kényszerült a johannesburgi székhelyű Vale Bru nevű gyártó. A cég egy egész marketingkampányt fűzött fel áthallásos nevű söreire.
Szexista elnevezésű sörökkel hívta fel magára és termékeire a figyelmet a vállalat, amelynek kínálatában megtalálható az Érett vörös és a Mocskos barna is.
Sőt, a Könnyűvérű szőke nevü italuk még külön szlogent is kapott.
"Az összes barátodnak megvolt már!", így ajánlotta sörét a vállalat fogyasztóinak.
De nemcsak a nőkre nézve dehonesztáló neveket válaszottak. A Raven Porra nevű sörük reklámját azért érte kifogás, mert a "porra" Dél-Afrikában egy olyan, lenézést, megvetést kifejező szó, amelyet portugál származásúakra használnak pejoratív értelemben.
A sörneveket óriási felháborodás fogadta. Rengetegen hangot adtak nemtetszésüknek közösségi felületeken, köztük marketinggel foglalkozók és jól olvasott blogok szerzői is.
Az egyik bloggernő azt írta, érti, hogy a szexuális áthallások miatt könnyebben eladhatók a termékek, ám ezekből a nevekből hiányzik az ebben a vonatkozásban is nagyon fontos tisztelet.
Hozzátette azt is, a gyártónál dolgozóknak azt kellene végiggondolniuk, ők hogyan fogadnák ezeket a címkéket akkor, ha lánytestvéreiket jellemeznék így idegenek.
A felháborodás-cunami hatására a gyártó bedobta a törölközőt, és bocsánatot kért a nevekért.
Egyúttal elismerték, hogy választásaikkal érzéketlenek voltak. Közölték, mindent megtesznek hogy helyrehozzák baklövésüket, ezért átnevezik és át is címkézik söreiket.