A pletykák szerint már férfi és női borotvákat egyaránt gyártó Gilette-nek is gondot okoz a borotvák értékesítési volumenének a csökkenése. A márkánál – pontosabban a mögötte álló Procter & Gamble-nél – már arra keresik a lehetséges megoldásokat, hogyan éljék túl a szakállreneszánszt.
Különösen a millenniumi generáció tagjainak körében hódít a szakáll divatja, a 45 éven aluli férfiaknak mind kevésbé jelent prioritást a borotválkozás. Ez nagy nehézségeket okoz a borotvagyártóknak.
Manapság a férfiakról már nem alkotnak kedvezőtlen véleményt, ha kihagyják a borotválkozást"
– mondja Massimiliano Menozzi, a Gillette North America alelnöke.
Kutatások is igazolják azt, hogy a férfiak az elmúlt évtizedben bizonyosan kevesebbet borotválkoznak, mint korábban. A Gilette szerint
a havi borotválkozások átlaga 3,2-re esett vissza a tíz évvel korábbi 3,7-ről.
Ez a csökkenés azonban komoly érvágás a gyártónak. A júniusi adataik szerint, az értékesítések 5,1 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbi értékekhez képest.
A keresletcsökkenésre az érintett vállalatok különböző stratégiával válaszolnak, ezekben azonban közös, hogy más higiéniai és ápolási termékek iránt próbálják a férfiak érdeklődését felkelteni.
A Gilette például már tavaly átlagosan 12 százalékkal csökkentette az arc- és hajápolási eszközök árát, például a szakállápolókét.
Egy másik cég, a több márkát birtokló Edgewell – az Edge, Schick, Persona brandek tartoznak hozzá – az e-kereskedelemre erősített rá, és újra forgalomba hozta Schick Hydro márkáját is. A Harry's, egy borotvákat és férfi arcápolókat készítő startup pedig 112 millió dolláros háttér-finanszírozás révén próbálja erősíteni piaci jelenlétét.
A P&G-csoporthoz nemcsak a Gilette, hanem a Braun és a Venus borotvák is tartoznak. A kapcsolódó ápolási termékekkel együtt a borotvák a vállalatóriás tavalyi, közel 67 milliárd dolláros (több mint 18 ezer milliárd forint) bevételének 10 százalékát adták. A konglomerátum még 2005-ben vásárolta meg a Gilette-et, amely akkor Warren Buffett érdekeltségébe tartozott.
A történelem egyik legnagyobb értékű akvizíciója 57 milliárd dolláros volt.
Most a gyártóknál abban bíznak, hogy a fiatal férfiak körében népszerűvé vált szakáll divatként hamarosan éppúgy lecseng, ahogy más trendek is.