A McDonald's hosszú ideje dolgozik azon, hogy ételei, különösen a gyerekeknek szánt ételek egészségesebbek legyenek: csökkentette a gyerekeknek szánt élelmiszerekben lévő cukor, zsír és só mennyiségét egyaránt. Ugyanakkor sokan még mindig úgy vélik, hogy a vállalat csupán egészségtelen ételeket árul.
A Hirdetések Szabványügyi Hatósága elutasította azt a panaszt, hogy egy Pokémon témájú Happy Meal hirdetés, ami Chicken McNuggets termékeket tartalmaz, ne lehessen reklámozni gyerekműsorok között - írja a Guardian.
Az Egyesült Királyság szabályai szerint ugyanis nem lehet olyan, gyerekeknek szánt hirdetést leadni, ami magas zsír-, cukor-, és sótartalommal rendelkezik.
Megállapítottuk, hogy a Happy Meal termékei nem tartoznak a HFSS élelmiszerek alá, vagyis nem egészségtelen ételek"
– nyilatkozta a hatóság.
Ugyan az ügyfelek rendelhetik sajtburgerrel és cukros üdítővel a menüt, a McDonald's nem ezekkel reklámozza a terméket, így betartják az ország szabályozását.
A McDonald's szóvivője elmondta, hogy a cég elfogadja az ország szigorú törvényeit a gyerekeknek szóló reklámozás terén, és marketing stratégiájukkal igyekeznek segíteni a családokat abban, hogy az általuk kínált egészséges lehetőséget válasszák.
Ez év második felében a kormány egy konzultációs programot indít annak érdekében, hogy csökkentsék a gyermekkori elhízás egyre növekvő terjedését.
A konzultáció során olyan intézkedéseket is megvizsgálnak, mint az egyet fizet kettőt kap akciók, vagy a cukorkák és csokoládék elhelyezkedése az üzletek polcain.