Ezek a levelek, sms-ek a megtévesztésig hasonlítanak a Telenor üzeneteire, de vírusos oldalra mutató linket tartalmaznak, pénzt próbálnak kicsalni vagy a személyes adatok, bejelentkezési jelszavak megszerzésére irányulnak.
A Telenor minden észlelt adathalász-támadás esetén megteszi a szükséges biztonsági intézkedéseket, és letiltja az IP-címeket. Azonban a támadásokat gyakran más IP-címekről megismétlik, ezért elengedhetetlen a fokozott figyelem.
A Telenor arra kéri az ügyfeleket, hogy minden esetben alaposan vizsgálják meg az üzenet tartalmát, valamint, hogy milyen címről érkezett és milyen weboldalra mutatnak a linkek.
A megtévesztő e-mailek hivatalos, eredeti leveleknek tűnnek, az adott vállalat logóját, színvilágát, telephelyének címét tartalmazzák.
Alaposan meg kell vizsgálni:
Ha olyan e-mailt kapott, amely gyanúsnak tűnik, soha ne kattintson a hivatkozásokra, amelyek az e-mail szerint a vállalat webhelyét nyitják meg. Soha ne nyissa meg a gyanúsnak tűnő e-mailekhez csatolt fájlokat. Soha ne válaszoljon a személyes vagy fiókadatokat kérő e-mailekre.
Ha az ügyfél véletlenül befizetést indított, azt javasolják a számára, hogy haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a számlavezető bankjával!
Időnként változtassa meg a jelszavait!
Biztonságos, kényelmes számlafizetési módnak a Telenor online ügyfélszolgálati felületeit ajánlja:
Fizessen a MyTelenor online ügyfélszolgálati felületen vagy mobiltelefonján, a MyTelenor appban.
További kérdés esetén vegye fel a kapcsolatot a Telenorral a 1220-as vagy a +36 (20) 2000-000-ás számon. A csalók további módszereiről és a velük szembeni védekezésről a Telenor honlapján további hasznos információk találhatók.