A Facebook idén eléri a 980 millió dolláros éves bevételt, míg a Google összesen egymilliárd dollár nyereséggel számol Indiában.
A Google újratervezi stratégiáját az országban. Ugyanakkor az amerikai keresőóriásra hasonló kihívás vár a fejlődő országok hirdetési piacain, mivel a legtöbben a Facebookot, valamint a hozzá tartozó alkalmazásokat, az Instagramot és a WhatsAppot használják.
A Facebook platformja sokkal felhasználóbarátabb, annak ellenére, hogy nincs külön hirdetési lehetőség az indiai reklámozóknak
– nyilatkozta Vikas Chawla reklámügynökség-vezető a CNBC-nek.
A Google hirdetéseivel ellentétben a Facebook-reklámok vizuálisabbak, könnyen áthidalható vele a nyelvi korlát, valamint a fiatalabb fogyasztók is inkább az Instagramot használják – fejtette ki Narayan Murthy Ivaturi, a szingapúri székhelyű digitális marketing cég, a FreakOut alelnöke.
Indiában van a leggyorsabban növekvő digitális hirdetési piac. A Google és a Facebook együtt az ázsiai ország digitális hirdetési piacának 68 százalékát fedik le.
A GroupM médiaügynökség szerint a digitális hirdetési kiadások idén 30 százalékkal fognak növekedni. A Google indiai központjában jelenleg 4 ezer ember dolgozik – nyolcszor több, mint a rivális vállalatnál.
A Google múlt héten tartotta meg a „Google for India” rendezvényét az ország fővárosában, Újdelhiben, ahol a kampány vezetője arról beszélt, hogy India az egyik legfontosabb piac a cég számára.