Az Amazon lépése a Google keresési eredményeinek legmagasabb értékeit befolyásolja, mivel ez az a terület, ahol a kiskereskedők és az e-kereskedelmi reklámok fizetett hirdetései jelennek meg.
A Merkle marketingcég április 28-án észlelte az Amazon hirtelen visszavonulását, amikor éppen elemezte a Google hirdetési adatait. A Bloombergnek két, neve elhallgatását kérő bennfentes is megerősítette ezt.
Az Amazon évente valószínűleg 50 millió dollárt költ reklámokra, de ez lehet ennél jóval több is"
– mondta Andy Taylor, a cég kutatási igazgatója.
Az Amazon elvesztése a Google termékértékesítési reklámjainál komoly visszalépést jelent.
Ugyan az Amazon nem kommentálta a hírt, viszont a Google szóvivője arról beszélt, nem ritka, hogy az ügyfeleik módosítanak a hirdetési kampányukon.
Elemzők szerint ez arra utal, hogy az Amazon felgyorsítja saját, erőteljesebb szerepvállalását a digitális hirdetési piacon, amit egyébként mind a marketingesek, mind pedig a cég részvényesei sürgetnek.
Az Amazon egyébként képes lenne megtörni a Google és a Facebook uralmát a digitális reklámpiacon.
Jelenleg az Amazon hasonló szponzorált termékhirdetéseket kínál kiemelt e-kereskedelmi weboldalán. A Mizuho Securities közelmúltbeli megfigyelése szerint a Google hirdetései négyszer olyan hatékonyak, mint az Amazoné. A cég azonban jelezte, hogy ezen bármikor javíthat az Amazon, és akár meg is fordíthatja ezt az arányt.