Valóban a legmagasabb fizetést kínálók vihetik a jelölteket, akárcsak egy árverésen? Ez koránt sincs így.
A Brandfizz SSC és IT célcsoport keretében nemrégiben végzett kutatásából az derült ki, hogy a fizetés
a prioritási listában csak a negyedik és hatodik helyen szerepel a szolgáltató központokban dolgozók és IT szoftverfejlesztők munkahely választási szempontjai között.
A több száz fős mélyinterjús és fókuszcsoportos kutatás során az derült ki, hogy piaci értékükhöz képest tíz, de akár tizenöt százalékkal is lejjebb adnak a munkahelyváltók a fizetési igényükön, ha számukra prioritást élvező tényezők helyet kapnak a munkavállalói élmény csomagban.
A munkavállaló élményét jelentősen befolyásoló aspektusok között Zvezdovics Anita a kutatásaik alapján
első helyre a munkavállaló számára kihívást jelentő feladatot teszi. Fontos továbbá az elismerés és megbecsültség érzése is.
De ugyanígy értékelik a munkavállalók, ha a teljesítményük alapján járhatják be a karrierutat, nem pedig annak alapján, hogy ki kivel barátkozik, kávézgat a munkahelyen.
Az önfejlesztésre szánt idő egyre fontosabbá válik a szakmailag elhivatott tehetségek számára. Számukra fontos, hogy akár munkaidőben is dolgozhassanak "hobbi projekteken", amelyekben a szakmai fejlődést a kísérletezés révén élhetik meg. Emellett a hagyományos képzések, tehát a tréningek és a szakmai képzések mellett a szakmai konferenciákon való részvétel is terjedőben van.
Zvezdovics Anita szerint ma már alapkövetelményként tekinti a munkavállaló, hogy a munkahelyen van-e gyümölcs, kávé, hinta, csúszda, csocsóasztal, PS4, kutya-barátság, bicikli tároló, öltöző, fodrász, Túró Rudi automata, céges reggeli, sörcsap, masszázs, óvoda és még sok minden más. Ezekkel kapcsolatban szívesen terjesztik munkáltatójuk jó hírét.
A mai, felgyorsult világban sokszor otthon dolgoznak, amiért cserébe a munkavállalók azt várják el, hogy az ügyes-bajos dolgaikat munkaidőben is elintézhessék,
csak a feladat legyen elvégezve határidőre.
A pénz tehát ma is számít. Valótlanság lenne azt állítani, hogy az anyagi biztonság fontossága háttérbe szorult. De csak önmagában a fizetéssel már nem lehet munkaerőt csábítani egy munkaerőhiányos környezetben. A versenyképességhez az kell, hogy a dolgozó a lehetőségekhez képest szívesen jöjjön be a cégbe dolgozni, vagy végezze jól a munkáját otthonról. Ez többet jelent számukra a pénznél.
A teljes cikk a Piacésprofit.hu hasábjain olvasható el.