Életérzést kíván közvetíteni a Playboy a jövőben. Ehhez részben újrapozícionálnák a márkanevet, részben viszont épp azzal erősítenének, aminek - nagyrészt - a hírüket köszönhetik: fotó- és nyomdatechnikai csúcsteljesítménnyel készült, meztelen nőket mutató képekkel. A médiatartalmakért felelős divízió élére pedig máris új vezetőt - egy nőt - igazoltak.
Az online és a televíziós tartalmainak összehangolására, egymás hatásainak erősítésére törekszik a Playboy a jövőben.
Ehhez a cég megnyerte Julie Uhrmant, aki az első olyan csúcsvezető lesz a cégnél, akit kifejezetten a médiatartalmak fejlesztésére alkalmaznak, úgymint a stream-szolgáltatásokon elérhető produkciók, a videójátékok és a virtuálisvalóság-platformokon való újításra.
Uhrman a filmgyártó Lions Gate-től érkezik a Playboyhoz, ahol a cég televíziós üzletágáért felelős vezető volt 2016 óta. Korábban egy Android-alapú, tévés videójátékos konzol, az Ouya fejlesztését irányította az Alibaba égisze alatt.
A vállalat korábban előfizetéses csatornájának és weboldalainak menedzselését is kiszervezte a Mindgeekhez, amely a világ legnagyobb, felnőtt tartalmakat kínáló oldalak és csatornák üzemeltetésére szakosodott vállalat. Azonban a Playboy nemrégiben visszavette a közvetlen irányítást ezek felett.
2011 óta a cég azon dolgozik, hogy termékeit és szolgáltatásait életérzést közvetítő cégként pozícionálja a piacon.
Ennek érdekében licencmegállapodások tucatjait kötötte klubokkal, kaszinókkal, de népszerű előadóművészekkel, valamint a jól ismert nyuszis emblémát hordozó, mindennapos használati tárgyak gyártására is.
Ennek különösen a hatalmas kínai piacon van jelentősége, ahol a magazin nincs jelen, így a cég e megállapodások keretében tudja magát képviselni.
Korábban kérdéses volt a magazin jövője is, mivel eleve zuhanó eladásai még inkább visszaestek akkor, amikor 2015-ben bejelentették, nem lesznek egész alakos meztelen női képek a lapban, illetve az online tartalmakban sem.
A szerkesztőségi ötletre akkor állítólag maga az alapító is rábólintott, a vállalat vezetői pedig úgy ítélték meg, a meztelen képek megszüntetése segíti a céget üzleti céljainak elérésében.
Ez rövid távon sok új látogatót hozott az online felületeken, ami látszólag igazolta a cég várakozásait.
Ám a stratégia végül majdnem végzetesnek bizonyult a lap számára. Az olvasók ugyanis a magazin egyik legfőbb ismérve nélkül, még inkább elpártoltak attól,
a korábban több milliós példányban elkelt lap alig párszázezer darabja fogyott az USA-ban kiadásonként.
Idén januárban még arról szóltak a bennfentes pletykák, hogy a magazin nyomtatott változata végképp megszűnik, és csak online lapként maradhat fent. Most viszont a vállalat vezetői azt mondják, megduplázzák a jelenlegi oldalszámot, kiadásonként 220-ra, bár lehet, hogy a magazin csak negyedévente fog megjelenni.
Továbbá azt is elárulták:
lesznek újra meztelen nőkről készült egész alakos képek a lapban, számonként három playmate-tel.
2017-ben már megindult a meztelenség újbóli megjelenése a nyomtatott kiadásban, ám az újbóli teljes alakos képekre ezidáig várni kellett.
A kommentárok megjegyzik, érthető ha a cég erősíteni akarja médiadivízióját. Annak ellenére, hogy termékeivel és licenszmegállapodásaival a cég életstílust, életérzést akar közvetíeni, a magazin, a weboldalak és a fizetős csatornák együttesen
a vállalat éves bevételének felét, 90 millió dollárt hozzák (2,4 milliárd forint).
A cég idénre 15 százalékos összbevétel-növekedést vár.
A Forbes elemzése ugyanakkor kitér arra is, hogy a vállalatnak a merchandise-termékek értékesítése, illetve a licenszek eladása is fontos: 2016-ban a világon mintegy 1,5 milliárd dollár értékben vásároltak a fogyasztók nyuszis logóval ellátott termékeket. A 150, meghatározó licenszet bemutató listán ezzel a Playboy a 40. helyen áll.