A vásárlók alapvetően az internetes keresőket használják, weboldalakat böngésznek és ismerősöket kérdeznek meg. Míg a fizikai piacon a nagyokkal nehezen vehetik fel a versenyt a kisebb cégek, addig az interneten ez sokkal könnyebben megvalósítható.
Íme hat tipp ehhez:
Mielőtt még bármit teszünk, az alapokkal legyünk tisztában!
Ennek alapja, hogy tudjuk, miért különleges a mi márkánk másokhoz képest.
Fontos tisztázni, hogyan jeleníthető meg ez a különbség szavakkal, képekkel és tettekkel, melyek a vállalkozásunk értékei és ezek miért fontosak. Azaz hogyan pozícionálnánk a saját márkánkat?
Vevői személyiségeket, vagyis úgynevezett buyer persona-kat kell létrehozni annak érdekében, hogy kik tartozhatnak a potenciális vásárlók közé, kik alkotják majd a célközönséget. Ez abban is segíthet, hogy milyen vevők megszerzésére ne fordítsunk pénzt és energiát.
A vevői személyiségek olyan kérdésekkel írhatók körül, mint hogy milyen környezetben él, mi motiválja, mi frusztrálja, mi miatt aggódik és mit szeretne elérni.
Ha a fenti két kérdésen túlvagyunk, akkor ki kell választani azt a csatornát is, ahol majd elérjük az ügyfeleket.
Ezek lehetnek szakértői cikkek, közösségi oldalakon vagy a Google rendszerében futtatott kampányok, de lehet keresőmarketing is.
A csatorna kiválasztásában fontos lehet ismerni azt, hogy a célcsoport milyen kommunikációs csatornákat használ.
A kampányt lépésről lépésre meg kell tervezni. Fontos ellenőrizni a technikai feltételeket, meg kell alkotni a szövegeket, kreatívokat, és végig kell tesztelni a hirdetést és annak útját a termék megvásárlásáig.
A mérés minden statisztikának, értékesítésnek, azok későbbi tervezésének, módosításának az alapja. A digitális marketingeszközök hatékonysága jól mérhető a Google és a Facebook rendszerében is.
Ha már minden készen áll a fentiek szellemében, akkor végre is kell hajtani azt, amit elképzeltünk, különben hiába dolgoztunk. Indulhatnak a posztok, cikkírások, fotók, kampányok. Nem csak a mérés a fontos, hanem a vásárlók visszajelzései is, melyek mentén lehet finomhangolni a kampányt menet közben is.
Cikkünk a Privátbankár.hu írása alapján készült.