A cég autói iránt visszaesett a kereslet olyan nagy piacokon, mint Törökország, Argentína és India, Iránban pedig a perzsa állammal szemben életbe léptetett szankciók miatt felfüggesztették a tevékenységüket. A Bloomberg elemzése kiemeli, hogy mindezeken túl a helyi valuták gyengülése szintén betett a Renault-nak, ilyen volt a brazil vagy az orosz nemzeti valuta gyengülése, valamint a török líra mélyrepülése is.
Emellett a hatalmas kínai piacra vonatkozóan is kénytelenek voltak lefelé módosítani az előrejelzéseiket.
A világ legnagyobb piacán a korábbi 5-tel szemben már csak 2 százalékos bővülést prognosztizálnak az idei év egészére. Az új emissziós szabályok bevezetése pedig bizonytalanságot idéz elő az európai kereslet alakulásában az év hátralévő részére.
A társaság árbevétele a harmadik negyedévben összességében 6 százalékkal, 11,5 milliárd euróra csökkent.
Ha kiszűrjük az egyes fejlődő piacokon az adott nemzeti valuták leértékelődéséből keletkezett veszteséget, akkor a kép valamennyivel kedvezőbb: ebben az esetben 1,4 százalékos volt a visszaesés.