Minden rekord megdőlhet a karácsonyi szezonban
![UNITED STATES - NEW YORK WINTER REAL ESTATE NIGHT NORTH AMERICA AMERICA USA UNITED STATES OF AMERICA HORIZONTAL TILT-UP LOW-ANGLE SHOT ILLUMINATED SKYCRAPER ONLYWORLD MANHATTAN NEW YORK CITY UNITED STATES NEW YORK HIVER EUROPE MIDTOWN ROCKEFELLER CENTER N](https://cdn.origo.hu/2023/12/nGlsGM9J-CtEjCVipPCPEzv3Dp9PswBPWaFOMOcAEMI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Y0NTMzMjg0YjA2ZTQ4NzU5NzYwYzIwMTNlNzM2MmU5.webp)
A fizikai üzletekben 4,4 százalékkal, 878,38 milliárd dollárra bővülhet a forgalom. Az online kiskereskedelemben pedig folytatódhat az elmúlt időszakot jellemző kétszámjegyű növekedés: 16,6 százalékkal, 123,73 milliárd dollárra növekedhet az árbevétel.
A szakértők a megnövekvő vásárlási kedvet az alacsony munkanélküliséggel, a stabil gazdasági növekedéssel és az emelkedő fogyasztói bizalommal magyarázzák.
A CNBC cikke aláhúzza, hogy az eMarketer előrejelzése egy olyan időszakban lát napvilágot, amikor a kiskereskedelem az átalakulás időszakát éli.
Nemrég kért csődvédelmet az egykori legnagyobb amerikai üzletlánc, a Sears, a Toys 'R' Us-nak pedig épphogy sikerült kimenekülnie a csődeljárás alól.
Más áruházláncok pedig több száz üzlet bezárására kényszerülnek.
Ezzel párhuzamosan az olyan e-kereskedelmi óriások, mint az Amazon vagy az eBay egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a hagyományos modellel működő versenytársakra.
Az idei, november 1-től december 31-ig tartó szezonban a webáruházak tovább növelhetik piaci részesedésüket és elérhetik a 12,3 százalékot.