Ghosn úr jelenleg akadályoztatva van feladata ellátásában
– jelentette ki Bruno Le Maire francia gazdasági és pénzügyminiszter a Franceinfo rádióállomásnak adott interjúban. Hangsúlyozta egyúttal, hogy
a részvények 15 százalékával rendelkező francia állam „bizonyíték hiányában” nem támogatja a Renault felügyelőbizottságában a cégvezető leváltását, hanem vállalati biztos kinevezését szorgalmazza a cég élére.
Teljes körű tájékoztatást kértek a japán hatóságoktól az üggyel kapcsolatban, az azonnal elvégzett ellenőrzés során pedig Carlos Ghosn franciaországi adóbevallásában nem bukkantak semmilyen rendellenességre.
Ahogy az Origo megírta:
Carlos Ghosnt, a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség elnök-vezérigazgatóját hétfőn tartóztatták le a japán hatóságok tőzsdefelügyeleti és pénzügyi szabálytalanságok vádjával.
A vád szerint öt év leforgása alatt a ténylegesnél ötmilliárd jennel (40 millió euró) kevesebb jövedelmet jelentett a tokiói tőzsde felé, emellett egyéb pénzügyi szabálytalanságokat is elkövetett, és saját célra vett igénybe vállalati forrásokat.
Már hónapok óta ellenőrzés alatt állt egy igazgatójával együtt. A letartóztatás hírére a Nissan azt nyilatkozta, hogy meneszteni tervezi mindkettőjüket.
Ghosn vezető szereplője volt a Nissannak, megmentette a vállalatot az összeomlástól, és tető alá hozta a Renault-val a szövetséget, majd a cégcsoport megszerezte az ellenőrzést a Mitsubishi Motors felett.
Kérdéses viszont, hogy Ghosn nélkül hogyan fog alakulni a Nissan és a Renault szövetsége.
Az Equilor Befektetési Nyrt. összefoglalója kiemeli, hogy jelenleg ő a Renault-Nissan-Mitsubishi cégcsoport elnöke, a Renault elnök-vezérigazgatója, valamint a Nissan és a Mitsubishi igazgatóságának elnöke.
Ahogy halad előre a közös tevékenységek kialakítása a Renault és a Nissan között, a jelenlegi együttműködés után a két autógyártó között létrejöhet az összeolvadás. Eddig Ghosn vezetése alatt történt mindez, és egyelőre nagy kérdés, hogyan tudják majd őt pótolni.
Amellett, hogy a francia államnak is kellemetlen az ügy, az egész japán autóipart érzékenyen érinti, mivel erősen rontja a szektor iránti bizalmat.
A Nissan már tavaly is vesztett a hiteléből, amikor kiderült, hogy engedéllyel nem rendelkező ellenőrök hagyták jóvá a járműveinek forgalomba helyezését, amelyek közül később 1,2 milliót vissza is kellett hívni.
A Renault papírok árfolyama tegnap 8,4 százalékot gyengült párizsi tőzsdén, de napközben 10 százalék feletti mínuszban is jártak a cég részvényei.
Ma délelőtt, ha kisebb mértékben is, de folytatódott az esés. A Nissan tegnap több mint 5 százalékot esett Tokióban, a Mitsubishi papírjainak megítélését viszont egyelőre nem befolyásolták a fejlemények.