Miközben az Adidas folyamatosan szív el piaci részesedést Észak-Amerikában a legfőbb riválisnak számító Nike-tól, az amerikai vállalat növelni tudta az erejét Európában, a Közel-Keleten és Afrikába. Ezekben a régiókban a Nike eladásai 9 százalékkal bővültek az augusztusban véget ért három hónap során – írja a Business Insider.
Az Adidas azonban már korábban is figyelmeztetett arra, hogy
a nyugat-európai eladásai minden valószínűség szerint stagnálni fognak az idei év második felében,
miután a társaság nem tudott elég figyelmet szentelni az új termékek piacra dobásának.
A cég közölte, jelenleg úgy számolnak, hogy a folyamatos tevékenységekből 1,66 és 1,72 milliárd euró közti nyereséget fognak összehozni, ami azonban 16-20 százalékos bővülés lenne az elmúlt év teljesítményéhez képest.
Mindazonáltal a bevételi fronton már gyengébb várakozásokat tett közzé a menedzsment. A vezetés prognózisa alapján
a devizahatásoktól független bevétel növekedése csupán 8-9 százalékos lehet, szemben a korábban megfogalmazott 10 százalékos várakozással.
Ezzel együtt a cég bruttó haszonkulcsa akár 1 százalékkal is erősödhet, ami az alapvető profitnövekedéssel együtt összesen 12-16 százalékkal dobhatja meg az Adidas működési nyereségét.
A vállalat egyébként a gyorsjelentésében tudatta, a harmadik negyedévben 5,87 milliárd eurós bevételt ért el, ami 8 százalékos növekedésnek számít. A működési profit emellett 13 százalékkal 901 millió euróra bővült. A folyamatos tevékenységekből származó nyereség pedig 19 százalékkal 656 millió euróra erősödött.
Az elemzők a jelentést megelőzően 5,92 milliárd eurós bevételt vártak a cégtől, míg a folyamatos tevékenységből származó profitra megfogalmazott prognózis 619 millió eurós volt.
A legnagyobb versenytársnak számító Nike még szeptemberben tette közzé a legutóbbi gyorsjelentését. Az amerikai sportszergyártó bevételei 10 százalékkal 9,95 milliárd dollárra, míg a nyeresége 15 százalékkal 1,1 milliárd dollárra izmosodott. A Nike mindkét eredménnyel lenyomta az előzetes elemzői várakozásokat.
Miközben igen erős harc folyik a Nike és az Adidas között az amerikai piacon, az amerikai óriás nem a már említett európai, közel-keleti és afrikai régióban erősödött a leginkább.
A legnagyobb, 20 százalékos izmosodást (a bevétel növekedésében) Kínában hozta össze a Nike,
miközben az ázsiai csendes-óceáni és latin-amerikai részleg eladásai 14 százalékkal bővültek.