A legfontosabb szempont vásárláskor természetesen az ajánlat ára: 74 százalék dönt ez alapján. A felmérés szerint a fiatalok (18-29 éves korosztály) körében az ár alapján történő döntés aránya még magasabb: 85 százalékuknál ez a döntő.
A második legfontosabb szempont a kedvezmény mértéke
– a válaszadók közel fele szerint ez is befolyásolja a döntésüket.
Érdekes, hogy a 18-24 éves korosztályt a kedvezmény mértéke nem érdekli: ők az ár-érték arányt ettől függetlenül mérlegelik. 60 év felett pedig még fontosabb, 54 százalék számára döntő tényező a kedvezmény mértéke – ebből a két adatból jól látszik az eltérő korosztályok eltérő döntési mechanizmusa.
A megkérdezettek 60 százaléka impulzusvásárló, azaz a szembejövő ajánlatokból hirtelen, gyorsan választ, 40 százalék lassabban dönt, átbeszéli a családjával a döntést.
Az idősebb korosztály hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan.
A 18-24 évesek épp ellenkezőleg: 69 százalékuk hosszas mérlegelés után kattint a vásárlás gombra, ők jellemzően konkrét elképzeléssel érkeznek az oldalra arra vonatkozóan, hogy milyen céllal, mit akarnak venni. Az idősebbeket nagyban befolyásolják az ajánlatok és a hírlevelek, 63 százalék ez alapján dönt.
A legtöbben (67 százalék) utazási ajánlatok miatt látogatnak az oldalra, de minden negyedik válaszadó már szabadideje eltöltésére keres inspirációt. Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez. 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig azt jelölte meg, hogy megbízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.
Az oldal indulásakor, 2010-ben az átlagos kosárérték 3380 forint volt, 2015-ben már 7.580, idén pedig 11.781 forintnyi terméket vagy szolgáltatást tesz kosarába átlagosan a vevő.
Egyébként a piac egészére nézve,
2017-ben az online vásárlások 14 százalékát egyenlítették ki online bankkártyás fizetéssel,
személyes bankkártyás fizetéssel pedig további 18 százalék került kifizetésre. Készpénzzel bolti átvételkor 15 százalék, míg átvételkor 43 százalék kiszállításkor fizetett.
A weboldalon ettől eltérnek az arányok, az itt vásárlók sokkal inkább hasonlítanak a nyugat-európai országokban jellemző, tudatosabb, modern technológiákat kedvelő vásárlókhoz, hiszen jóval magasabb a bankkártyás fizetés aránya, és messze elmarad a készpénzes fizetés aránya a magyar piacra jellemzőtől.
A 60 év felettiek 83 százaléka adott már kupont ajándékba családtagjainak. A nők szívesebben választják az ajándékozásnak ezt a módját, ugyanis 76 százalékuk már adott ajándékba bónuszt. A legnépszerűbb ajándék az étel-ital bónusz (50 százalék), de a belföldi utazás (29 százalék) és a masszázs is népszerű ajándék (28 százalék). Étel-ital bónuszt a válaszadók 32 százaléka, masszázst 24 százalékuk kapott már ajándékba.
A megkérdezettek többsége (61 százalék) éttermi ajánlatokat vásárolt már bónusszal.
A második legnépszerűbb szolgáltatások a szépségápolási bónuszok voltak. A legkedveltebb szépészeti bónusz nyolc éve egy méregtelenítő-fogyasztókezelés volt, idén a géllakkozás ment a legjobban.
A legnépszerűbb bónusz nyolc éve, az oldal indulásakor egy pohár finom forralt bor volt a Liszt Ferenc téren, a karácsonyi vásárban, míg idén eddig a budapesti sétahajózás vezeti a népszerűségi sorrendet.
A legnépszerűbb külföldi úti cél nyolc éve Prága volt, idén Bosznia-Hercegovina. Ami belföldet illeti, nyolc éve Csolnokra, idén Sárospatakra utaztak a legtöbben bónusszal.
Persze itthon is bele lehet kóstolni más népek konyhájába: a legnépszerűbbek a japán éttermekbe szóló bónuszok, de a görög, az indiai, az olasz, a francia, az amerikai és a vietnámi konyha is közkedvelt volt az elmúlt években.
Élményeket már 8 éve is kínált az oldal: 2010 legnépszerűbb élménye a Budavári Pálinka- és Kolbászfesztivál volt, idén a budapesti sétahajózás.
Persze vannak egyéni rekordok is: a legtöbbet vásárló felhasználó 771 bónuszt vett, ő összesen 7,2 millió Ft-ot spórolt meg az oldal kedvezményeinek felhasználásával. A cég eddig összesen 30,7 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak.