A korábbi versenyekhez képest újdonság, hogy itt már a
selejtezőn legjobban teljesítő csapatokat is díjazzák a szervezők,
majd azt követően, a szezon végén, játékonként eltérő összeggel és módon is jutalmazzák a legjobb játékosokat és csapatokat.
Hasonlóan a hagyományos sportágakhoz, itt is komoly szerződések vannak a játékközvetítések mögött.
A szövetség és a partnerei teljeskörűen lefedik a bajnokság szervezési részének minden aspektusát is. Ahogy például a PlayIT adja a helyszínt és a színpadtechnikát majd a selejtezők legvégén idén ősszel, úgy a szövetség tartalomgyártásért felelős tagjai felelnek majd a közvetítésekért
– mondták a szervezők az Origo.hu-nak.
A huszonegyedik század egyik leggyorsabban fejlődő iparága az e-sport, ahol a márkák közvetlenül, élményeken keresztül tudnak kapcsolódni ahhoz a fiatal célcsoporthoz, amelyiket ma már lehetetlen elérni a hagyományos csatornákon keresztül.
Ha a márkák úttörők akarnak lenni, akkor az e-sportban próbálkoznak
– tették hozzá a szervezők.
Abban is igen hasonló az e-sport a hagyományos sportokhoz, hogy a liga ideje alatt lehetőség adódik a szabályok és az időkeretek betartása mellett az átigazolásokra is.
Ráadásul a különböző e-sport-rendezvények nézettség szempontjából vetekszenek a hagyományos sportok nézettségével, de már arra is volt példa, hogy meghaladták azt.
A legnagyobb versenyek ma már több tízezres stadionokat töltenek meg, a gyártók pedig sportszínvonalú, ha nem még magasabb produkciót állítanak elő,
bevonva a nézőket is, ami alapjában különbözteti meg a hagyományos sportokat az e-sportoktól.
A piac pedig egyre jobban sportosodik: jegyek, közvetítési jogok, merchandise eladások, szurkolótáborok övezik az e-sport világát, amelyben komoly gazdasági potenciál rejlik
– magyarázták a bajnokság szervezői.
Számos e-sportoló már hivatásból játszik, az ő mindennapjaik hasonlóak a többi sportolókéhoz:
edzésprogramokból, megbeszélésekből és rengeteg gyakorlásból állnak,
ezt stratégiai és taktikai felkészítés, mentális tréningek egészítik ki.
Az Esport Earnings közösségi platform adatai szerint a legtöbb díjat gyűjtő játékos a német KuroKy, aki pályája kezdete óta több mint 4 millió dollár (1,1 milliárd forint) értékű nyereményt szedett össze a Dota 2 nevű online játékkal.
Az oldal országonként is összesíti a nyereményeket: a magyar e-sportolók az 54. helyen állnak, és összesen 529 ezer dollárt (146 millió forint) kerestek eddig.
Továbbá a bajnokság szervezői kiemelték, hogy bár ezek az edzések kevésbé fizikaiak, az e-sportolók ugyanúgy sportolnak is, hogy megőrizzék egészségüket, és ezt a szemléletet Magyarországra is szeretnék behozni.
A bajnokság döntőjét 2019 tavaszán rendezik meg.