Simon Enever fogorvosával beszélgetett a szájápolási szokásokról, mikor eszébe jutott az ötlet, hogy egy egyszerű és letisztult stílussal rendelkező elektromos fogkefével változtatni lehetne az emberek szájápolási szokásain.
Enever orvosa elmondta, hogy az emberek átlagosan egy percig mosnak fogat, az ajánlott kettő perc helyett, továbbá csak kilenc havonta cserélik a fogkefefejet a javasolt három hónap helyett.
Mint tervező, az a feladatom, hogy a dolgok élvezetesebbek legyenek"
– nyilatkozta Enever. Hozzátette, hogy olyan fogkefét akartak készíteni, ami elérhető, tetszetős, és azok az emberek is meg akarják vásárolni, akik korábban nem foglalkoztak kellő mértékben a szájápolással.
Az akkumulátorral működtetett Quip a többi elektromos fogkefével szemben szónikus vibrációt használ.
Így hatékonyabban tisztít, továbbá be van programozva, hogy két percig működjön. A Quip műanyag változata 25 dollár (kb. 7 ezer forint), a fém verziója 40 dollárba (kb. 11 ezer forint) kerül, és akár arra is lehetőség van, hogy a vásárlók előfizessenek háromhavonta érkező új fogkefefejre.
A Brooklyni székhelyű cég első eladását 2015 novemberében indította, azóta több mint egymillió ember vásárolt tőlük, és további egymillió előfizetővel rendelkeznek a cserélhető fogkefefejekre.
A lehetséges befektetők nagy része elutasította a Quip-be való befektetést. Enever szerint azért, mert a szájhigiénia nem a legtrendibb iparág. Ugyanakkor a két alapító ügyesen használta ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, amire sok befektető felfigyelt. Így a termék sikeresen debütálhatott.