„Még mindig nem vagyunk biztosak abban, hogy ez a megállapodási csomag elegendő lesz a Bizottság aggályainak csökkentésére” – áll az Alstom nyilatkozatában.
A két vasúti részleg egyesülésével a világ második legnagyobb vasúti társasága jönne létre, mintegy 15 milliárd eurós összevont bevétellel.
Bár hivatalosan az Unió februárban jelenti be döntését, Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos nemrég azt mondta, hogy Európa nem szülhet ágazati óriásokat a versenyszabályok megszegésével. Várhatóan a korábban február hatodikára kitűzött döntési határidőt pedig kitolják 18-ára.
A német Siemens és a francia Alstom azzal érveltek, hogy az egyesülés segíti őket abban, hogy jobban felkészülhessenek a kínai állami tulajdonú CRRC-vel való versenyre, de az EU hangsúlyozta aggodalmait a fogyasztói érdekek védelméről.
A két vasúttársaság együttes bevétele körülbelül a CRRC bevételének a fele lenne, de kétszer annyi, mint a kanadai Bombardier-é.
Az új megállapodás értelmében a két vállalat készen áll a Siemens nagysebességű vonat-technológiájának megosztására tíz évig – a korábbi öt év helyett.
Margrethe Vestager a Reutersnek azt mondta, hogy munkatársai megvizsgálják a két cég által az utolsó pillanatban benyújtott változtatásokat.