A felvételi időszakára időzített közszolgálati kampányban az Evomedia Horváth Dávid, felsőoktatási témákra szakosodott influencerrel dolgozott együtt. Videóiban Dávid az Educatio szakkiállításon a kiállítók segítségével ismertette, mennyit lehet majd keresni végzés után, illetve, hogy melyik szak milyen további előnyökkel járhat a felvételizőknek.
A százezer felvételizőt (és szüleiket) megcélzó videósorozat elsősorban a Videa, az Origo gazdaság rovat, illetve a ReBlog felületein futott nagy sikerrel. A kezdeményezés két részre oszlott, egyrészt az Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás előtt
annak promóciója és a 2018-as videók feldolgozása történt, ami 906 ezer videóindítást és 740 ezer véginézést generált.
Ezzel is ösztönözve az érintetteket, hogy a videókban bemutatott kérdésekkel vágjanak neki az idei kiállításnak. Míg a szakkiállítás után a 2019-es videók kerültek előtérbe.
A bevont influencer videónként három, különböző egyetemet képviselő hallgatónak tett fel három-három kérdést arról, hogy mit csinál a gyakorlatban az, aki az adott szakon végez; mennyit lehet keresni szakirányos elhelyezkedéssel; és végül, hogy miben tud többet nyújtani az adott egyetem másoknál.
A szakkiállítás utáni sorozaton 1,16 millió videóindítás és 933 ezer végignézés keletkezett.
Összesen közel 2 millió videóindítás történt, melyekből 1,6 milliószor végig is nézték a kisfilmeket.
A friss, 2019-ben készült szakokat bemutató videók megtekintését nézve
a legtöbb megtekintést a Debreceni Egyetem gyűjtötte össze – több mint 933 ezret.
(Érdekesség, hogy a korábbi sorozatban is ők jelentek meg a legtöbbször, 512 ezerszer.) A megtekintések számát befolyásolta, hogy a debreceniek a legnépszerűbb 10 szak mindegyikén indítanak képzést, valamint az egyetemet képviselő hallgatók nagyon szívesen válaszoltak az influencer kérdéseire.
A második helyre a Pécsi Tudományegyetem került 475 ezer megtekintéssel
– a PTE-nek 5 különböző szakról volt kompetens megszólalója. Őket követi a Szegedi Tudományegyetem, ahol négy szakról nyilatkoztak, amivel 376 ezer megtekintést generáltak az intézménynek. Fej fej mellett, 294 ezer megtekintést sikerült elérnie a Corvinusnak és a Budapesti Gazdasági Egyetemnek is, ahol egyébként azonos szakokról voltak a megszólalók. De 2-2 szakkal 208 ezer megtekintést tudhat magáénak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és
200 ezer megtekintést a kecskeméti Neumann János Egyetem is, míg közel 110 ezer megtekintéssel zárja a sort a Soproni Egyetem.
A videók elkészítését megszponzorálhatták az egyetemek, de befolyásolta a megszólalók arányát és összetételét az is, hogy a standon volt-e olyan képviselő, aki az adott szakon érintett volt, és a kamerás nyilatkozatot is vállalta, mivel sok helyen ezt nem tudták biztosítani a kiállítók.
A felsőoktatási felvételivel és továbbtanulással foglalkozó sorozat folytatódik, melyben szintén lehetőség van szponzorációra az egyetemeknek.
További, prezentációs videók formájában kerül bemutatásra például a Budapesti Corvinus Egyetem működési modelljének változása, melyet már 72 ezren néztek meg, de hasonló bemutató videó készült és a Debreceni Egyetemnek is.
Az Oktatási Hivatal által közzétett 2018-as felvételi statisztikák alapján a legtöbb első helyes jelentkezés az alábbi 10 alapszakon történt:
Horváth Dávid érintettségét jól tükrözi, hogy a drog- és toxikológiai technikusi OKJ-től kezdve a médiatechnológus asszisztensi felsőoktatási szakképzésen keresztül, az alapszakos diplomán át egészen a mesterszakos nemzetközi gazdaság és gazdálkodás végzettségig az oktatás minden szintjén megfordult. Tanult az ország legkisebb művészeti egyetemén, volt kollégista vidéki főiskolán, de hallgatott közgazdaságtant Budapesten is.
A videósorozat az alábbi linken elérhető: https://videa.hu/csatornak/horvath-david-148, az adatvétel 2019.01.01. és 02.10. közötti időszakot tükrözi.