A világon mindenütt jól ismert logót még a harmincas évek végén alkották meg, és azóta jó néhányszor átesett már „ráncfelvarráson”. Legutóbb 2012-ben módosult valamelyest.
A mostani változtatás oka az, hogy a Volkswagen új vezetése úgy gondolja: a jelenlegi logó túlontúl német és érzelemmentes – emeli ki a Car and Bike cikke. Ez gyökeresen új felfogásnak számít a cégnél, mert az „ízig-vérig német” üzenet hangsúlyozása mindig is a márka kommunikációjának a középpontjában állt.
Egetrengető változásokra ugyanakkor nem kell felkészülni, természetesen marad az eredeti embléma formavilága, egy-két helyen azonban kisebb módosításokra kerül sor.
Az új logó megalkotása során a korábbinál egyszerűbb formanyelv alkalmazására törekedtek, a betűk és az őket körülvevő kör keskenyebbé váltak, és a „W” betű két alsó szára már szinte egyáltalán nem ér hozzá a körívhez.
Az alábbi videóban megtekinthető az új VW-logó, a német labdarúgó-válogatott tagjai már ezt viselik a melegítőjükön.
Egy-egy brand életében egyáltalán nem újdonság, hogy változik a márkakommunikáció, és módosul a hozzá kötődő üzenet.
Az olyan szintén nagy és közismert márkák, mint a Coca-Cola vagy az Apple is több alkalommal változtattak ezen a téren.
A Volkswagennél abban bíznak, hogy a dízelbotrány árnyékában, illetve egy olyan időszakban, amikor egyre nagyobb hangsúlyt kapnak vállalati stratégiájukban az elektromos autók, a vásárlók kedvezően fogadják majd az új Volkswagen-emblémát, amely a kommunikáció szintjén is jelképezi az autógyártó megújulását.