Az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok felhívását követően az ágazat öt vezető vállalata – az Avis, a Europcar, az Enterprise, a Hertz és a Sixt – megváltoztatta az autókölcsönzés árainak feltüntetési módját, aminek köszönhetően azok teljes mértékben átláthatóvá váltak a fogyasztók számára.
Egyelőre még nem minden érintett vállalat hajtotta végre az összes kötelezettségvállalást arra vonatkozóan, hogy teljesen megfeleljenek az uniós fogyasztóvédelmi törvényeknek.
Az Európai Bizottságnak a héten közzétett értékelése szerint
az Enterprise és a Sixt mostanra minden szükséges változtatást végrehajtott, az Avis 2019 májusáig vállalta mindezt,
az Europcar – amelynek már a Goldcar is része – a fennmaradó módosításokat pedig 2019 júniusáig fogja elvégezni.
A Hertz azt ígérte, hogy az összes szükséges változtatást legkésőbb 2020 első negyedévéig meg fogja valósítani.
A kölcsönzők az alábbiakra vállaltak kötelezettséget:
minden díj feltüntetése a teljes foglalási árban, beleértve az üzemanyagdíjakat, a repülőtéri díjakat, a „fiatal járművezető pótdíját" vagy az „egyirányú autóbérlés" díját, ha a visszavitel helye eltér a felvételi helytől
a legfontosabb bérlési szolgáltatások egyértelmű leírása az általános szerződési feltételekben minden nemzeti nyelven: a fogyasztók ne kapjanak pontatlan vagy félrevezető információkat a kölcsönzés főbb jellemzőiről, például a megtett kilométerekről, az üzemanyaggal és a törléssel kapcsolatos feltételekről, a letéti követelményekről stb.
az árajánlatban egyértelműen fel kell tüntetni a választható extra szolgáltatások árát és részleteit, különösen az egyes mentesülési lehetőségeket, amelyek alapján csökken a kár esetén fizetendő összeg.
Cikkünk a Biztosításiszemle.hu írása alapján készült, mely további részleteket is közöl a változásokról.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!