Több, e-kereskedelemmel foglalkozó vállalat tesztel önvezető járműveket Kínában, hogy javítsa az ágazat hatékonyságát. Az önvezető technológiát fejlesztő kínai cég, a Fabu bejelentette, hogy idén februárban 60 ezer expressz kiszállítást végeztek el ezzel a technológiával. A járművek 2018. november 11-e, a sziglik napja óta - amely a fekete péntek kínai megfelelője - vesznek részt a kereskedelmi forgalomban Dél-Kína területén.
A teherautók összesen 3600 kilométert futottak eléggé szélsőséges időjárási viszonyok és útvonaltervek szerint. A szállítás hóban, és esőben, valamint éjszaka és alagutakban is sikeres volt.
Az önvezető technológiát kifejlesztő Fabu, a kínai posta, a China Post és logisztikai partnere, a Deppon Express a teszt során három útvonalat fejlesztett ki az önvezető járművek számára. Az útvonalak átlagosan mintegy 50 kereszteződést és 26 közlekedési lámpát tartalmaznak.
A szervezetek célja, hogy a közeljövőben 100 útvonalra bővítsék az önvezető technológia segítségével használható hálózatot.
A globális menedzsment tanácsadó cég, a Bain & Company szerint Kína a világ legnagyobb közúti fuvarozási piacává vált. A közúti áruszállítással az országban 6100 milliárd árutonna-kilométert tettek meg tavaly, mindezt több mint 5 millió tehergépjármű és több mint 14 millió kis- és közepes teherautó segítségével.
Cikkünk a Chinadaily.com.cn cikke nyomán készült.