Magyarországon – miközben az e-kereskedelem globálisan évente 27 százalékkal bővül, és a várakozások szerint 2020-ra összértéke meghaladja majd az 1000 milliárd dollárt –
13 százalékkal a 28 EU tagállam 17 százalékos átlaga alatt marad azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek élnek a termékek és szolgáltatások online értékesítésének lehetőségével.
Pedig a digitális kereskedelem lehetővé teszi a helyi vállalkozásoknak, hogy kiterjesszék tevékenységüket az Európai Unió országaira, vagy akár további piacokra is. Azok a cégek, amelyek élnek a lehetőségekkel, jelentős bővüléssel számolhatnak, ugyanis az elemzés szerint
az Európában exporttevékenységet folytató, PayPal-es fizetést elfogadó kereskedők 14,3 százalékos növekedési üteme jóval meghaladja a hagyományos offline vállalkozások 2 százalékos növekedését.
A kis- és középvállalkozások sikere fontos a gazdaság számára hiszen mind Magyarországon, mind az EU-ban ezek teszik ki az összes vállalkozás 99 százalékát, és a munkaerő kétharmadát foglalkoztatják. Az elmúlt öt évben az európai kis- és középvállalkozások hozták létre az új munkahelyek mintegy 85 százalékát.
A kutatási adatok szerint a magyar PayPal kereskedők teljes fizetési mennyiségének 39,8 százaléka keletkezik EU-n kívüli országokba irányuló exportból. Ezzel a magyar kkv szektor az európai országok középmezőnyéhez tartozik.
Egy átlagos magyar kkv a PayPal-en keresztül 22 külföldi piacra értékesít, ami a kutatott országok körében a legmagasabb szám.
Az uniós tagállamokban a PayPal használatával exportáló cégek értékesítésének közel felét (41,4 százalékát) teszik ki az EU-n kívüli, míg 58 százalékát az unión belüli értékesítések. Ezzel szemben az EU-ban a hagyományos kis- és középvállalkozásoknak csak 28 százaléka értékesít az európai belső piacon kívüli országban. Az adatok továbbá azt is mutatják, hogy az EU-n kívüli kereskedelemmel foglalkozó PayPal vállalkozások esetében jelentősebb növekedés (15 százalék) tapasztalható, mint a csak EU-n belül értékesítő vállalkozásoknál (10 százalék). A PayPal belső adatai szerint Magyarországon a kkv export 60,2 százaléka irányul EU-n belüli, és 39,8 százaléka EU-n kívüli országokba.
A fehér könyv - angol nyelven - ezen a linken érhető el.