Hétszer jobban növekszik a cége, ha beszáll az e-kereskedelembe

Food shopping online FIN Angebot Auswahl Bildschirm Branche COMPUTER E-COMMERCE Einkauf Einkaufswagen Freizeit Handel Handelsplatz INTERNET Internetshop webshop LEH Laptop Lebensmittel Lebensmitteleinzelhandel Lebensmittelhandel Lifestyle Monitor Not
Miniature shopping cart with food packaging and laptop as a symbol for online shopping.
Vágólapra másolva!
A PayPal Kisvállalkozások növekedése Európában című fehér könyve az Európai Unió 28 tagállamában bejegyzett 157.636 olyan kisvállalkozás adatait elemzi, amelyek a PayPal használatával fogadnak digitális fizetéseket. A tanulmány szerint az Európai Unióban a PayPal-es fizetést fogadó vállalkozások székhelytől függetlenül közel azonos növekedési rátával rendelkeznek (a városi cégeknél 14 százalék, a vidéki területeken található PayPal cégek esetében pedig 12 százalék). Mindez főként a digitális gazdaságnak, az azon keresztül megkönnyített exportnak és a biztonságos online fizetési megoldásoknak köszönhető.
Vágólapra másolva!

Magyarországon – miközben az e-kereskedelem globálisan évente 27 százalékkal bővül, és a várakozások szerint 2020-ra összértéke meghaladja majd az 1000 milliárd dollárt –

13 százalékkal a 28 EU tagállam 17 százalékos átlaga alatt marad azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek élnek a termékek és szolgáltatások online értékesítésének lehetőségével.

Pedig a digitális kereskedelem lehetővé teszi a helyi vállalkozásoknak, hogy kiterjesszék tevékenységüket az Európai Unió országaira, vagy akár további piacokra is. Azok a cégek, amelyek élnek a lehetőségekkel, jelentős bővüléssel számolhatnak, ugyanis az elemzés szerint

az Európában exporttevékenységet folytató, PayPal-es fizetést elfogadó kereskedők 14,3 százalékos növekedési üteme jóval meghaladja a hagyományos offline vállalkozások 2 százalékos növekedését.

A kis- és középvállalkozások sikere fontos a gazdaság számára hiszen mind Magyarországon, mind az EU-ban ezek teszik ki az összes vállalkozás 99 százalékát, és a munkaerő kétharmadát foglalkoztatják. Az elmúlt öt évben az európai kis- és középvállalkozások hozták létre az új munkahelyek mintegy 85 százalékát.

Le vagyunk maradva Európában az online értékesítésben, pedig sokkal gyorsabban nőhetnek az internetes térben is értékesítő cégek a kibővült exportlehetőségek miatt Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Klaus Ohlenschläger

A kutatási adatok szerint a magyar PayPal kereskedők teljes fizetési mennyiségének 39,8 százaléka keletkezik EU-n kívüli országokba irányuló exportból. Ezzel a magyar kkv szektor az európai országok középmezőnyéhez tartozik.

Egy átlagos magyar kkv a PayPal-en keresztül 22 külföldi piacra értékesít, ami a kutatott országok körében a legmagasabb szám.

Az uniós tagállamokban a PayPal használatával exportáló cégek értékesítésének közel felét (41,4 százalékát) teszik ki az EU-n kívüli, míg 58 százalékát az unión belüli értékesítések. Ezzel szemben az EU-ban a hagyományos kis- és középvállalkozásoknak csak 28 százaléka értékesít az európai belső piacon kívüli országban. Az adatok továbbá azt is mutatják, hogy az EU-n kívüli kereskedelemmel foglalkozó PayPal vállalkozások esetében jelentősebb növekedés (15 százalék) tapasztalható, mint a csak EU-n belül értékesítő vállalkozásoknál (10 százalék). A PayPal belső adatai szerint Magyarországon a kkv export 60,2 százaléka irányul EU-n belüli, és 39,8 százaléka EU-n kívüli országokba.

A fehér könyv - angol nyelven - ezen a linken érhető el.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!