Az Alibaba-csoport összesen 51,6 milliárd jüan adót generált tavaly, ezzel pedig az első helyen áll a kínai kézben lévő internetes társaságok listáján.
Ez elképesztően nagy összeg, amerikai dollárban kifejezve 7,7 milliárdnak, forintban pedig mintegy 2160 milliárdnak felel meg.
Ez lényegében azt jelenti, hogy a csoport a tavalyi év minden egyes napján 140 millió jüannak megfelelő adótartalmat hozott létre, ami éves összevetésben 40 százalékos növekedésnek felel meg a vállalat saját adatai szerint.
A kínai Amazonnak is tartott Alibaba friss számai egy állandó, növekvő tendenciát mutatnak. 2013-ban a csoport összesen 7 milliárd jüannyi adót fizetett, 2014-ben már 10,9 milliárdot.
Ezek tükrében természetesen nem meglepő, hogy bevételük is hasonló arányban növekszik.
2018 harmadik negyedévére a vállalat 117,2 milliárd jüan (kb. 4920 milliárd forint) bevételt jelentett, ami 41 százalékos növekedés az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
A vállalat tulajdonosai a profit miatt sem panaszkodhatnak, éves összevetésben ez 37 százalékkal, 33 millárd jüanra nőtt.