Itt a bejelentés, nekilátnak a budapesti KÖKI fejlesztésének
![Kőbánya-Kispest vasútállomás, bevándorló, utasok hídról fotóznak](https://cdn.origo.hu/2023/12/cVjvVjdHoZ2bJwB4X9fTDSvSrRaUbBywrTyR2R195ec/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE5NDU0NjIwMTUxZDRhNTBhN2IwNzAwYWMyZWQ5NjYw.webp)
Az agglomerációból és a külső kerületekből érkező, jelentős utasforgalmat bonyolító intermodális Kőbánya-Kispest vasútállomás állapota miatt vált szükségszerűvé a felújítás és fejlesztés – jelzi a MÁV Zrt. közleményében.
A helyi és távolsági buszok, metró- és vasúti közlekedési csomópontként szolgáló állomást évente hárommilliónál is több utas választja célállomásul.
A napi rendszerességgel ingázókat kiszolgáló, valamint a fővárost a déli és keleti országrészekkel (Cegléd, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, Kecskemét, Szeged, Kelebia) összekötő, jelentős vasútvonalak utasforgalmát bonyolító állomáson naponta átlagosan 341 személyvonat halad át.
A KÖKI fejlesztésére meghirdetett közbeszerzés az állomásépület és a gyalogosfelüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójának tervezését tűzte ki célul.
Ennek érdekében a vasúttársaság a létesítmények átépítésének, a perontetők felújításának, a liftek és mozgólépcsők elhelyezésének megtervezésére kéri fel a majdani győztest.
A projekt célja egy modern, igényes – rozsdamentes és üvegszerkezetű –, akadálymentes létesítmény megépítése, ahol korszerű utastájékoztató rendszer, fedett peronok és padok várják az utasokat. Az állomáson egy 120-140 méter hosszúságú, a vasúti pálya felett átívelő, új gyalogosfelüljárót is építenek.