Kiderült, melyik a világ legértékesebb márkája
![Yong woman with laptop looking at the window Serene People Computer Coffee Break White Collar Worker Morning Single Word No Businesswoman Girls Teenage Girls Women Females Lost Forecasting Inspiration Author File Young Adult Drudgery Writing Sitting Resti](https://cdn.origo.hu/2023/12/t9lUTS7OB5tlF4Ib1_yMvaAhnjRiBvOFAovGBq3tGdk/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U5NzNlODNkYzg3NjQ0OGY4ZWMwNzY0NGVkMmZhOGRk.webp)
A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az első helyen szereplő Apple.
Márkaértéke 205,5 milliárd dollár, 12 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.
A második helyen a Google (167,7 milliárd dollár, +27 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (125,3 milliárd dollár, +20 százalék).
A lista negyedik helyén az Amazon található 97 milliárd dollárral, ami 37 százalék növekedés tavalyhoz képest.
A vezető tízes listára került még a Facebook (88,9 milliárd dollár, -6 százalék), a Coca-Cola (59,2 milliárd dollár, +3 százalék), a Samsung (53,1 milliárd dollár, +11 százalék), a Disney (52,2 milliárd dollár, +10 százalék), a Toyota (44,6 milliárd dollár, 0 százalék) és a McDonals's (43,8 milliárd dollár, + 6 százalék).
A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2330 milliárd dollár, ami 8 százalékkal múlja felül a múlt évit.
Az információs-technológiai cégek értéke nőtt a legnagyobb mértékben, így például az Amazoné 37 százalékkal.
Jelentős növekedés ért el a Netflix (+34 százalék) és egyaránt 27 százalékkal drágult a Google és az Adobe.
A nagy vesztes a svéd kiskereskedelmi H&M, amelynek a brend értéke 12 százalékkal, 11,5 milliárd dollárra zuhant.
A 100-as listán a legértékesebb világmárkák közül 56 amerikai, 11 német, 7 francia és 6 japán.