Azokat a cégeket érinti a leállás, amelyek a Crowdstrike kiberbiztonsági cég ügyfelei, a vállalat dolgozik a probléma megoldásán. Addig is a Microsoft egy egészen egyszerű feladatot javasol az ügyfeleinek az informatikai problémájának a megoldására.
Próbálja újraindítani a számítógépet 15-ször
– ezt kérték az ügyfeleiktől, amiről a Sky News számolt be.
A vállalat közölte, hogy egyes ügyfeleiknek megoldódtak a szolgáltatásaikhoz kapcsolódó technikai problémáik a gépeik 15-szöri újraindítása után. Honlapján a cég azt írta,
többen is jelezték, hogy helyreállt a rendszerük jó pár újraindítás után.
További javaslatokat a folyamatban lévő problémák megoldására vonatkozóan itt találnak.
A legnagyobb brit vasúttársaság közölte az utasokkal, hogy „széles körű informatikai problémák” miatt késésekre kell számítaniuk, míg a Ryanair „lehetséges fennakadásokra” figyelmeztetett.
Az amerikai CrowdStrike kiberbiztonsági vállalat elismerte, hogy cégük a felelős a hibáért. A Sky News brit hírcsatorna nézőinek adás helyett csak egy üzenetet sugárzott reggel, azóta újra megkezdték az adásokat.
A Ryanair weboldalán egy „harmadik fél által okozott informatikai problémára hivatkozott a leállás miatt, amely kívül esik a Ryanair ellenőrzési körén, és az összes, a hálózaton működő légitársaságot érinti”. A probléma világszerte érinti a vállalatokat,
Ausztrália, Új-Zéland, India, Japán, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság egyaránt érintett.
Az X-en található különböző jelentésekben a felhasználók azt állították, hogy vagy egy üres oldal vagy egy 429-es HTTP-kód hiba jelent meg, amikor megpróbáltak bejelentkezni.