A Pokémon Go 2016 júliusi indulása óta közel egymilliárd letöltést, 600 millió telepítést, valamint 2,54 milliárd dollár (743,3 milliárd forint) bevételt eredményezett. Ráadásul mintegy 150 millióan használják a játékot azóta is.
Az utódja pedig hamarosan megérkezik, ami megpróbálja megismételni ezt a sikert.
A 19 nyelven megjelenő Harry Potter: Wizards Unite már idén elérhetővé válik, és a játékosokat ráveszi arra, hogy felfedezzék környezetüket, miközben a Harry Potter filmekből és könyvekből ismert mágikus lényeket és szereplőket keresik.
Azt akarjuk, hogy az emberek kimenjenek és felfedezzék saját világukat"
– nyilatkozta Mike Quigley, a Niantic marketingigazgatója a CNBC-nek.
A Niantic kilenc évvel ezelőtt indult, akkor még Niantic Labs néven a Google szárnyai alatt, majd 2015-ben a Google támogatásával különálló cégként szerzett nevet magának. A legújabb játék egy közös fejlesztés az AT & T tulajdonú Warner Bros Interactive Entertainment vállalattal.
A Pokémon Go 2016 augusztusában érte el a legmagasabb bevételét: 200 millió dollárt (58,5 milliárd forint).
Idén áprilisban közel 65 millió dollárt (19 milliárd forint) költöttek el a játékosok, ami a Sensor Tower mobilkutató cég adatai szerint15 százalékkal több az előző évhez képest. Idén összesen 291 millió dollárt (85,1 milliárd forint) költöttek a játékosok, ami 29 százalékkal magasabb összeg a tavalyihoz képest.
A játékpiaci elemzők szerint a Harry Potter játék sikerének egyik akadálya, meglepő módon, épp a korábbi játék lehet. A siker attól függ, hogy a debütáló Harry Potter-játékban a gazdagabb játékmenet és a frissített technológia képes-e ellensúlyozni azt, hogy ennél a technológiánál a Pokémon Go megkerülhetetlen címmé vált az újszerű élményekre vágyó játékosok esetében – elemezte a helyzetet Carter Rogers a Nielsen Company fő elemzője.
Ha Niantic ugyanazt a stratégiát és technikákat alkalmazza, mint korábbi játékánál, akkor a Harry Potter: Wizards Unite egy újabb sikeres projektté válhat"
– mondta Candice Mudrick, a Newzoo piacelemzője.
A Niantic jövőjének egyik legnagyobb mozgatórugója a kiterjesztett valóság növekedése a játékpiacon belül.
Carter Rogers szerint idén összesen 3,3 milliárd dollár (965,7 milliárd forint) bevételt fog generálni az AR alapú játékok.