Idén januárban új képek jelentek meg a tolócsavaros Celera 500L-ről, mely amerikai polgári nyilvántartási kódot hordoz, és már egészen közel áll a végleges formájához. A géppel nagy sebességű taxiteszteket végeztek a dél-kaliforniai logisztikai repülőtéren. Ez azt jelenti, hogy a légijármű közelebb került az első hivatalos repüléshez.
A gép gyártója, az Otto Aviation Group körülbelül egy évtizede dolgozik ezen a projekten, szinte titokban.
A cég szabadalmi dokumentumaiban a hagyományos kereskedelmi légiközlekedési modellek felváltásának igénye áll, amit a légijárművek teljesítményének jobb hatékonyságával érnének el.
Egy ilyen közlekedési rendszerben egyedi repülőgépre van szükség, amely bármely repülőterről fel és le is tud szállni. Az üzemeltetési költségek jóval alacsonyabbak lennének, mint a jelenlegi kereskedelmi repülőgépek esetében, sőt olcsóbb lenne a hajónál is, miközben megőrizné az eddigi utas- és poggyászterhelhetőséget, továbbá a legtöbb, jelenleg használt üzleti repülőgép komfortját is. Fontos továbbá, hogy a repülőgép karbantartása egyszerű lesz, és mindössze egyetlen pilótát igényel.
A gép képe az Instagramon
A szabadalom szerint a gép óránként 740 és 820 kilométer közötti sebességgel repül, legfeljebb 65 ezer méteres magasságban, 100 kilométerre vetítve mindössze mintegy 6,5 literes fogyasztással.
Ezzel az Otto Aviation a jelenlegi hasonló kategóriájú gépekhez képest legalább tízszer nagyobb hatékonyságról ír a szabadalmában.
A repülőgépet komoly titoktartás övezi, így nehéz vele kapcsolatban bármit jósolni, de a gép akár forradalmat is elindíthat azzal, hogy egészen más pozícióba helyezi a polgári légiközlekedést a kisebb repülőterek közötti közvetlen, alacsony költségű repülések beindításával.
Forrás: Thedrive.com