Meglepő, hogy milyen járművet készítettek el elektromos meghajtással

Az Ellen nevű elektromos komp Dánia déli részén
Vágólapra másolva!
Egyre több járművet készítenek el elektromos meghajtással is. A közúti gépjárművek mellett helikopterek, kamionok, traktorok is egyre inkább célpontjai az akkumulátoros üzemű meghajtásnak, most azonban egy teljesen új járművet helyeztek üzembe villanymotorra építve. Ez pedig a világ legnagyobb elektromos kompja Dániában.
Vágólapra másolva!

Az "Ellen" nevű komp, mely a világ legnagyobb elektromos kompja, sikeresen átment az üzembe helyezési teszteken néhány nappal ezelőtt, és már

már szállított is utasokat a szárazföldi Fynshav és tőle mintegy bő 10 kilométerre fekvő Ærø szigeten található Søby között,

Dánia déli részén.

Az új technológiával épített komp, mintegy 30 jármű és 200 utas befogadására képes, és

igen erős, 4,3 megawatt teljesítményű akkumulátoros rendszer hajtja.

A projekt akkumulátoros rendszerét a Leclanché SA cég fejlesztette ki.

Az e-komp várhatóan néhány héten belül áll szolgálatba teljes értékű járműként.

A járműfejlesztés a dán Natura projekt része, amelynek célja, hogy környezetbarát közlekedést biztosítson a helyi lakosok számára. A projektet 2015-ben indították, és az Európai Unió a Horizont 2020 és az Innovációs Program révén finanszírozta.

Az Ellen nevű elektromos komp Dánia déli részén, Fynshav közelében Forrás: Leclanché SA

Anil Srivastava, a Leclanché vezérigazgatója így nyilatkozott az esemény kapcsán: "Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy kifejezetten erre a célra tervezett egyedi lítium-ion akkumulátor rendszert szállítotunk erre a kompra, amely egy új korszak előfutára a kereskedelmi tengeri ágazatban. 4,3 megawatt kapacitásával az e-komp egy új mérföldkövet jelent a tengeri hajtóművek kereskedelmében:

Ez a projekt megmutatja, hogy ma a fosszilis tüzelőanyagokkal működő meghajtás helyettesíthető tiszta energiával, amely így hozzájárul a globális felmelegedés és a szennyezés elleni küzdelemhez."

A Leclanché által szállított akkumulátorrendszer nagy energiájú lítium-ion cellákat használ, egyedi biztonsági jellemzőkkel. A projekt megkapta a DNV-GL típusbizonyítványt és a DNV-GL termékbizonyítványt is. A svájci cég saját grafit / NMC (nikkel-mangán kobalt-lítium-oxid) és LTO (titanát-lítium-oxid) cellákat fejleszt és gyárt. A párhuzamos akkumulátor és erőátviteli rendszer teszik az e-kompot biztonságos és megbízható hajóvá.

Az e-komp egyedülálló integrált akkumulátorral és sebességváltó rendszerrel fejlesztett, amely magas működési hatékonyságot biztosít.

Forrás: Leclanche.com sajtóközlemény

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!