Az ázsiai városállamban a legmagasabb a cukorbetegek aránya a világon. Az intézkedés részeként – aminek további részleteit jövőre teszik közzé –
a magas cukortartalmú italok csomagolásának egészségügyi figyelmeztetéseket kell tartalmaznia.
Korábban már Mexikóban és Nagy-Britanniában is hasonlóan léptek fel a magas kalória- és cukorartalmú élelmiszerek és italok reklámozása ellen, különös tekintettel a tévében látott hirdetésekre, amire igen fogékonyak a gyerekek.
A korlátozás a sugárzott, nyomtatott és online hirdetéseket is érinti.
Szingapúr továbbá fontolóra veszi a cukros italgyártók és importőrök adóinak emelését is, sőt, egyes italok teljes tiltását is.
A minisztérium a következő hónapokban konzultál a fogyasztókkal, italgyártókkal valamint a reklámiparral az intézkedésről.
A világ legnagyobb italgyártója, a Coca-Cola Company elmondta, hogy átgondolják az országban kapható italaik receptjét a cukortartalom csökkentésének érdekében.