Ez a lépés az egyike azoknak, amivel a San Francisco-i szélhelyű cég javítani kívánja a felhasználók bizalmát, megkönnyíteni a vendégek vagy szállásadók számára problémák bejelentését.
A cég mögött nehéz hetek állnak:
múlt héten lövöldözés történt és öten meghaltak egy Airbnb lakásban Kaliforniában, miközben nemrég derült ki, hogy több bérlőnek is rosszabb minőségű ingatlant javasolt a cég az előzetesen foglaltnál. Erre azt követően került sor, ha az általuk foglalt ingatlan mégsem volt elérhető. Eközben az ügyfelek nehezen kapják meg a visszatérítést, miközben rossz értékelést kaptak a házigazdáktól is.
Ráadásul a szavazók Jersey Cityben jóváhagyták a rövid távú ingatlanbérleti társaságok korlátozását – New Jersey állam az Arbnb egyik legfontosabb piaca.
Az Airbnb egyik alapítója és vezérigazgatója, Brian Chesky a munkavállalóknak elküldött üzenetében kifejti, hogy a cég 2008-as alapítása óta nem tett ilyen mértékű lépéseket a bizalom fokozásának érdekében.
Az embereknek azt kell érezniük, hogy bízhatnak a közösségben és a cégben, ha valami balul sül el"
– olvasható a levélben.
Az Airbnb állítása szerint a 2020 decemberére tervezett tőzsdei debütálásuk előtt minden kiadó ingatlant felülvizsgál, hogy a feltüntetett adatok megfelelnek-e a valóságnak, továbbá ellenőrzi a minőségi előírások, ideértve a tisztaság, a biztonság és az alapvető kényelmi szolgáltatások meglétét.
December közepétől pedig visszatéríti azon foglalások díjait, ahol az ingatlan nem felelt meg a leírásoknak.
Továbbá egy 24 órás forródrótot hoznak létre az Egyesült Államokban a panaszok bejelentésére, ezt pedig később kiterjesztik a világ többi országára is.
A vállalat kritikusai azonban úgy vélik, hogy az erőfeszítések nem elég átfogóak, és nincs közöttük olyan, ami érdemi figyelemmel lenne az Airbnb lakások szomszédainak rendszeres panaszaira.