Jourová tájékoztatása szerint az Airbnb vállalta, hogy
honlapján minden esetben a foglalás teljes árát tünteti fel, amely magában foglalja a fizetendő egyéb díjakat
– például a szolgáltatási és takarítási díjakat – is. Amennyiben a végső árat nem lehet előzetesen kiszámítani, egyértelműen tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy adott esetben további díjak merülhetnek fel.
Az Airbnb a jövőben egyértelművé teszi, hogy az adott ajánlatot magánvendéglátó vagy szakember nyújtja-e, mivel eltérő fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak rájuk, továbbá a jogorvoslati lehetőségekről is egyértelműen tájékoztatja a fogyasztókat.
A vállalat arról is tájékoztat, ha úgy dönt, hogy felmondja a szerződést vagy töröl egy tartalmat, és ilyen esetben lehetőséget biztosít az esetleges jogorvoslatra és a kártérítésre.
Az Airbnb-nek 2018 végéig kell kiigazítania ennek megfelelően a honlapján valamennyi uniós nyelvi változatát.
Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok és az Európai Bizottság július közepén szólították fel az írországi központú Airbnb-t, hogy
szerződéses feltételeit hozza összhangba az uniós fogyasztóvédelmi szabályokkal.
A döntést az indokolta, hogy a vállalat árainak bemutatása és számos feltétele nem felelt meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló uniós irányelvnek, a tisztességtelen szerződési feltételekről szóló irányelvnek, valamint a polgári és kereskedelmi ügyekben a joghatóságról szóló rendeletnek.