Amennyiben az áruházlánc eladja thai és maláj üzleteit, azzal szinte teljesen kivonul a dél-kelet ázsiai piacról. Ráadásul az írországi üzlethálózatának kivételével az összes európai üzlethálózata veszteséges.
A társaság a weboldalán jelezte, hogy az érdeklődés nyomán elkezdi az ázsiai vállalatai felülvizsgálatát, de még nem nevezett meg lehetséges vevőket.
A nyilatkozat szerint a felülvizsgálat kezdeti szakaszánál tartanak, és a Tesco Thaiföld és Malajzia jövőjével kapcsolatban még nem hoztak döntést.
A bejelentés egyúttal jelzi, hogy a Tesco a visszavonulást fontolgatja, szemben a korábbi ambiciózus globális terjeszkedési politikájával.
A cég öt éve indította el újraszervezési programját,
a számviteli botrányt követően, valamint a versenytársak, és az online kiskereskedelem növekedése miatt.
A Tesco Lotus mintegy 60 ezer embert foglalkoztat,
és az összesített bevétel 4,9 milliárd dollár volt a februárral végződő utolsó 12 hónapban, 286 millió font (112,8 milliárd forint) nyereséget termelve, ami a Tesco teljes globális profitjának egyötöde.
Bruno Monteyne, a Bernstein elemzője szerint a 6,5 milliárd és 7,2 milliárd font közötti érték méltányosnak tűnik a társaság ázsiai részlegéért.
Az eladás után a vállalat üzletei Nagy-Britanniában, Írországban, valamint a közép-európai régió államaiban: Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Szlovákiában lesznek jelen.
2015-ben
a Tesco 6,1 milliárd dollárért adta el dél-koreai egységét,
egy évvel később pedig ugyancsak a dél-koreiai Kipa márkanév alatt futó hálózatát vette meg az ázsiai ország legnagyobb szupermarket-lánca. Továbbá kivonultak az Egyesült Államokból, japánból és Kínából is. Ráadásul a szigetországban működő Giraffe étteremláncot is értékesítették, amit három évvel korábban 49 millió fontért vettek.