A tájékoztatás szerint a Plantcraft több év kutatási munka eredményeként fejlesztett ki természetes növényi fehérjeforrások és egyedi hozzávalók felhasználásával szója-, glutén- és adalékanyagmentes felvágottakat, hogy a másodgenerációs húshelyettesítő termékekkel az amerikai piacra léphessen.
A társaság közölte, jövőre lép az Amerikai Egyesült Államok piacára, a tervek szerint 2021 végére 5 millió dollár árbevételt érnek el, öt év alatt pedig 4 ezer tonna terméket adnak el.
Az Amerikai Egyesült Államokban javában zajlik a növényi alapú húshelyettesítők forradalma – írják a közleményben. Az amerikai lakosságnak jelenleg öt százaléka vegetáriánus, három százaléka vegán, ami a lakosság számát és fogyasztási szokásait nézve is nagy piacnak számít.
A céget az Új-Zélandon élő, magyar származású Ohens Katalin és a budapesti Hetényi Csaba alapította,
akik egy magyar biotechnológus kutató receptje alapján indultak el a termékfejlesztésben, a startup munkáját a berlini Proveg Incubator és a budapesti CEU InnovationsLab is segíti.
Hetényi Csaba, a Plantcraft társ-alapítója a közleményben kiemelte, az induló termékcsoportban a paték már teljes mértékben elkészültek,
néhány termék az utolsó fejlesztési fázisban van,
reményeik szerint egy-két hónap múlva elnyerik a végleges formájukat, ízüket, és megkezdhetik a piaci bevezetést az Egyesült Államokban.
Zsembery Levente, az X-Ventures Alpha Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. vezérigazgatója a közleményben elmondta, jelentős piaci potenciált látnak a Plantcraft termékeiben és a csapat által felhalmozott know-how-ban.