Miután múlt pénteken új online vásárlási rekordot döntött a Black Friday, mindenki arra várt, megdől-e a Kiberhétfő tavaly beállított rekordja is.
A fogyasztók pedig bőven hozták a várakozásokat, mivel összesen 9,2 milliárd dollárt költöttek el online
– írja a CNBC az Adobe Analytics összesítése alapján.
Ez azt jelenti, hogy a teljes nap folyamán az amerikai vásárlók minden egyes percben 11 millió dollárért vásároltak az interneten. Az Adobe egyébként az USA 100 legnagyobb kiskereskedőjéből 80 számait monitorozta. A mostani vásárlási adat 16,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A számok lebontása után az is kiderül, hogy az amerikai történelemben először fordult elő olyan, hogy a fogyasztók 24 óra leforgása alatt több mint 3 milliárd dollárért vásároltak az okostelefonjaikról.
A mostani szám azonban némileg elmaradt az Adobe korábbi várakozásaitól. Az elemzők hétfőig ugyanis azzal számoltak, hogy 9,4 milliárdos lesz a teljes költések mértéke, ami 18,9 százalékos emelkedés lett volna 2018-hoz képest. A nap folyamán aztán már a becslések ennél alacsonyabbra tették a lécet. A tavalyi Kiberhétfőn az amerikaiak mindösszesen 7,9 milliárd dollárt költöttek.
A legnépszerűbb termékek között a Fekete Péntek slágerei is ott voltak, beleértve a Jégvarázs 2-höz köthető játékokat, illetve az olyan elektronikai cikkeket, mint a Samsung tévék, a Nintendo Switch vagy az Apple Airpods.
Összességében is elmondható az elmúlt napok tapasztalatai alapján, hogy az amerikai fogyasztók egyre jobban szeretnek online vásárolni a bolti sorban állás helyett. Az idei Fekete Pénteken például a fizikai üzletek forgalma 6,2 százalékkal csökkent, azonban a hálaadás napi bolti vásárlások mértéke 2,3 százalékkal bővült.
Ezzel együtt az 5,4 milliárd dolláros Black Friday forgalom (ami 22,3 százalékos növekedés volt 2018-hoz képest), illetve a hálaadás napi vásárlási láz (először haladták meg a költések a 4 milliárd dollárt)
egyaránt arra utalnak, hogy az amerikai fogyasztók igen egészséges pénzügyi helyzetben vannak.
Ez az USA-ban kiemelten fontos tényező, tekintve, hogy az ország GDP-jének jelentős részét a belső fogyasztás adja.
Az idei ünnepi szezonban egyébként eddig, november eleje és december eleje között, 72,1 milliárd dollárt költöttek online az amerikai fogyasztók. Az Adobe emellett arra számít, hogy a szezon végére a teljes összeg 143,7 milliárd dollár lesz.