Továbbra is nagy a káosz az ételkiszállításnál – mondta Fred LeFranc, az éttermekkel foglalkozó tanácsadó cég, a Results Thru Strategy ügyvezető igazgatója. LeFranc szerint idén az éttermeknek rendezniük kell az ételkiszállítási stratégiájukat, jelenleg
az ágazaton belül erre fordítják a legnagyobb figyelmet, annak ellenére, hogy az eladásoknak még viszonylag kis részét képezik.
Az olyan gyorséttermi láncok, mint a McDonald's vagy a Chipotle három számjegyű növekedésről számoltak be az ételszállítással kapcsolatban.
Ráadásul a szállítási vállalatoknak muszáj a nyereségük növelésére is koncentrálni. A Grubhub részvényei tavaly 30 százalékkal estek, az Uber Eats több piacról is kivonul, míg a Postmates elcsúsztatta tőzsdei debütálását.
A nagy étteremláncok pedig a díjak csökkentése miatt a szerződések újratárgyalását fontolgatják,
és várhatóan véget ér az exkluzív partnerségi megállapodások korszaka is.
A McDonald's korábban kizárólag az Uber Eats-el szállította ki ételeit, azonban idén partneri megállapodást kötött a DoorDash és a Grubhub vállalattal is.
LeFranc elmondta, hogy
a jelenlegi kiszállítási rendszer nem gazdaságos,
és ezért nem is fenntartható. A kézbesítés költséges folyamat: fizetni kell a járművezetőnek, valamint a kiszállító cégeknek működési költséget is kell fizetni. A szakértő szerint várhatóan többet kell kérni a kiszállított ételért. És bár a drónok vagy robotok használata csökkentheti a díjakat, azonban bevezetésük hosszú időt vesz igénybe és magas a működési költségük is.