A fapados légicégnél elmondták, hogy világszerte mintegy 50 éttermet nyitnak az elkövetkezendő öt évben.
A gyorskiszolgáló étterem első helyszíne a kuala lumpuri bevásárlóközpontban található,
és Santan névre keresztelték – ami malájul a kókusztejet jelenti –, a repülőkön felszolgált ételeket is ezzel a márkanévvel látták el.
Egy átlagos menü díja három dollár (900 forint), és olyan helyi finomságokat lehet választani, mint a csirkés rízs, vagy a légitársaság különleges Pak Nasser Nasi Lemak menüje, ami egy chili szószos rizsétel. De ezek mellett helyi kávét, tát és desszertet is lehet fogyasztani.
Úgy tapasztaltuk, hogy utazóink rendkívül szeretik a menükínálatunkat"
– nyilatkozta a márka vezérigazgatója, Catherine Goh sajtóközleményében, hozzátéve, hogy kilenc hónapig dolgoztak az ételek összeállításán.
Az 1996-ban alapított cég reméli, hogy ázsiai konyhája jobban vonzza majd az utazni vágyókat a nyugati vetélytársaikkal szemben. Továbbá a cég ezzel egy életmódmárka kialakításán is fáradozik – foglalta össze Tony Fernandes, a cég vezérigazgatója.
Mind Malajzia, mind a szomszédos
délkelet-ázsiai országok egyre inkább vonzzák az amerikai éttermeket:
a Domino's Pizzának jövőre már 300 egysége lesz az országban, a KFC-nek jelenleg 700 étterme van, míg a McDonald's nemrég egy 300 millió dolláros (89,6 milliárd forint) beruházást jelentett be a régióban.
Az álmunk, hogy saját éttermet nyitunk a Times Square-en"
– nyilatkozta Fernandes.
Az AirAsia az első légitársaság a világon, amely saját ételeivel éttermet nyitott.
A légitársaságok igyekeznek neves szakácsokat vagy éttermeket felfogadni menüjük kialakításához: a JetBlue a New York-i Saxon and Parole étteremmel közösen alakította ki ételeit, míg a British Airways járatain a Marks and Spencer élelmiszereiből készült fogásokat kínálják az utasoknak.