A problémát az okozza, hogy a vállalat nagyjából két hónappal ezelőtt még úgy számolt, az új MAX-gépek március-áprilisban megérkezhetnek a Boeingtől és szolgálatba állhatnak. Már ez az időszak is mintegy két hónapos csúszást jelentett volna az eredeti határidőhöz képest, de a Ryanair megrendelte 135 új MAX-gépből az első néhány, épp kapóra jött volna ahhoz, hogy a nyári hónapokban kiszolgálja a megnövekedett utazószámot.
Csakhogy közben újabb hibákat találtak a már jó ideje földön tartott gépeknél, így lényegében kizárható, hogy a MAX-gépek idén ősz előtt újra a levegőbe emelkedjenek.
A Ryanair azt közölte, a Boeing úgy tájékoztatta őket a napokban, hogy az első gépet a rendelésből legkorábban szeptemberben vagy októberben szállítják majd.
Mindezek a körülmények pedig alaposan felforgatják a cég terveit, ahol a vezetők - ahogy a feljegyzésből kiderül - nyárra már 10 új gép menetrendbe állításával számoltak.
A belső feljegyzések szerint a vállalatnál a következő héten át is tekintik az idei terveket, ami várhatóan azzal jár, hogy munkahelyeket szüntetnek meg, az újonnan várt gépek késése okán.
A tervek szerint a leépítésekről már február első vagy második hetében rendelkezésre állnak majd az információk.
Az is kiszivárgott, hogy a létszámcsökkentés mellett a cég akár bázisokat is bezárhat Európa-szerte. A cég budapesti bázisát tavaly év végén szüntette meg. A cég ügyvezetője azt ígéri, elsősorban a járatritkításokkal próbálnak megoldást találni a kialakult helyzetre, bázisbezáráshoz csak végső esetben nyúlnak.
Egyes hírek szerint a Ryanair, amely több mint 400 Boeing-gyártmányú gépet üzemeltet, egyre komolyabban érdeklődik a nagy rivális Airbus új, regionális utakra ajánlott A321neo típusú gépei iránt is.