Az Európai Unióban egyre több vállalkozás használja a közösségi médiát. 2019-ben minden második vállalkozás (50 százalék) használt legalább egy típusú közösségi médiát, ami 2014-hez képest 16 százalékos növekedést jelent (34 százalékról).
A közösségi média használata a legnépszerűbb Máltán (84 százalék),
majd Dániában (75 százalék), Hollandiában (74 százalék), Cipruson (73 százalék), Svédországban (72 százalék), Belgiumban, Írországban és Finnországban (mind a 71 százalék).
Ezek az országok jóval meghaladták az európai uniós átlagot.
Ugyanakkor a legkevésbé volt népszerű Romániában (33 százalék),
Bulgáriában (34 százalék), Lengyelországban (37 százalék), Magyarországon (38 százalék), Lettországban (41 százalék) és Szlovákiában (42 százalék).
2014-hez képest az összes tagállamban megnőtt a közösségi médiát használó vállalkozások aránya.
A legnagyobb növekedést Dániában és Luxemburgban mérték (mindkettő 26 százalék),
majd Finnországban (25 százalék), Svédországban (24 százalék) és Lettországban (22 százalék),
míg a legkisebb növekedést Bulgáriában (6 százalék),
Írországban, Portugáliában, Romániában és Szlovéniában (mind a 11 százalék).
Az adatok az ICT (infokommunikációs technológiai) használatról és az e-kereskedelemről szóló éves felmérésekből származnak.
Az alábbiak bármelyikének említése a közösségi média használatának számított a felmérés során: közösségi hálózatok, blogok vagy mikroblogok, multimédiás tartalommegosztó webhelyek és wiki-alapú tudásmegosztó eszközök.
Forrás: Ec.europa.eu