A narancslé határidős áremelkedése jelzi a termék szállítási költségeit a következő hónapokra. A határidős szerződések – amelyek jellemzőek az olyan árukra, mint a narancs – pedig segítenek a vállalatoknak a tőzsdei kereskedésben, valamint a rögzített „jövőbeni" árak óvnak az esetleges áremelkedéstől.
A koronavírus-járvány kitörése a narancslé keresletét és kínálatát egyaránt sújtja. Az immunerősítő hatása vonzza a keresletet, ugyanakkor nincs elegendő tartályhajó kapacitás azokon a földterületeken, ahol a légi áruszállítás most nem működik"
– nyilatkozta Stephen Innes, az AxiCorp globális piaci stratégája.
Ráadásul a termőföldeken sincs elég munkavállaló,
mivel távolsági korlátozást vezettek be az emberek között. A kereskedők pedig attól tartanak, hogy vajon lesz-e elég ember a floridai és brazil ültetvényen – fejtette ki Jack Scoville, az amerikai Price Futures Group kereskedelmi vállalat szakértője.
A narancslé ára 2015 októbere óta nem volt ilyen magas. Scoville úgy véli, ez az áremelkedés hamarosan eléri a szupermarketek polcait, illetve a vevők pénztárcáját is.