A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMarozsán Fábián
15:20TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNFucsovics Márton
15:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
15:55VívásFlora Pasztor-Lee Kiefer
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
HUNFucsovics Márton | Marozsán Fábián
20:00TeniszTallon Griekspoor/Wesley Koolhof-Marton Fucsovics/Fabian Marozsan
NyílNyíl

Pénteken kezdődik a Nyugati pályaudvar felújítása

Nyugati pályaudvar, felújítás, vasút, MÁV
Budapest, 2020. május 5. A Nyugati pályaudvar 2020. május 5-én. Május 8-án megkezdődik a pályaudvar felújítása, a hét hónapig tartó munkálatok alatt az utascsarnok zárva tart. A fejlesztés részeként több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a tetőszerkezetet, megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják. MTI/Koszticsák Szilárd
Vágólapra másolva!
Pénteken kezdődik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítása, a hét hónapig tartó munkálatok alatt a pályaudvar utascsarnoka zárva tart - mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára keddi sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

Az államtitkár hozzátette, a fejlesztésnek köszönhetően elvégzik a vágánycsarnok tetőszerkezetének, a csatlakozó üvegszerkezetek, a pénztárcsarnok, az épületben működő gyorséttermet és hat homlokzati torony tetőszerkezetének műemléki rekonstrukcióját.

Mosóczi László kiemelte, 2010 óta európai uniós társfinanszírozással több mint 1300 milliárd forint jutott vasúti projektekre,

2020 azonban vélhetően rekord év lesz, csaknem 300 milliárd forint hasznosulhat kötöttpályás korszerűsítésekben.

Példaként említette, hogy idén a kivitelezők egyebek mellett a Püspökladány-Debrecen és a Szombathely-Kőszeg vasútvonalak korszerűsítésén dolgoznak,valamint befejezik a kaposvári intermodális csomópont munkálatait.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára elmondta, a vasút stratégiai eszköz Budapest és az elővárosok közlekedésében, a kormány aranytartaléknak tartja a vasúti közlekedést, amely még rengeteg kihasználatlan lehetőséget kínál.

Az államtitkár beszélt arról is, hogy a következő lépés, a főváros vezetésével közösen,

a jelenleg meglehetősen elhanyagolt Nyugati tér megújítása lehet,

amelyre azért van szükség, mert naponta több százezer utas fordul meg itt. A Nyugati tér érinti a hármas metró és a 4-es és a 6-os villamos vonalát is, előbbi 550 ezer, utóbbi pedig naponta 400 ezer utast szállít.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a pályaudvar felújításáról elmondta, a fejlesztés részeként

  • több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a pályaudvar tetőszerkezetét,
  • megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat
  • és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják.

Közölte, a beruházásra azért van szükség, mert a Nyugati a legforgalmasabb pályaudvar Magyarországon: évente 18 millió utas fordul meg itt,

naponta 480 vonat halad át a pályaudvaron,

ráadásul az elmúlt 40 évben nem végeztek átfogó felújítási munkálatokat a pályaudvaron.

Május 8-án megkezdődik a pályaudvar felújítása, a hét hónapig tartó munkálatok alatt az utascsarnok zárva tart Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

A MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére közölte, a Magyar Építő Zrt. hajtja majd végre a fejlesztéseket, amelyek összköltsége csaknem 9 milliárd forint.

Homolya Róbert arra is felhívta a figyelmet, hogy

a december 7-ig tartó felújítás alatt megváltozik a vonatok indulási és érkezi helyszíne.

A vasúttársaság helyszínen kiadott közleményében példaként említették, hogy május 11-én 4 órától június 19-én 22.15-ig a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon közlekedő sebesvonatok Zugló megállóhelyről indulnak és oda érkeznek a Nyugati pályaudvar helyett. Mindezek miatt a társaság azt kérte az utasoktól, hogy a pályaudvaron végzett felújítási munkálatok ideje alatt a menetrendekről a www.mav.hu/nyugati oldalon még indulás előtt tájékozódjanak.

Homolya Róbert arról is beszámolt, hogy a vasút fejlesztése a járványhelyzetben sem állt le:

hamarosan megkezdődik a Keleti pályaudvar teljes vizes blokkjának felújítása,

a későbbiekben pedig erre épül majd a pályaudvar aluljáró szintjének és vágánycsarnok szintjének akadálymenetesítése, a tervezett fejlesztések várhatóan jövő nyáron zárulnak le.

Kiemelte, a járványhelyzetben a járműveket minden nap fertőtlenítik, a le- és felszálló utasok számára a társaság munkatársai ingyenes kézfertőtlenítést biztosítanak a pályaudvarokon,

hétfő óta pedig a vasúti kocsikban is kötelezővé tették a szájmaszkok használatát.

Homolya Róbert elmondta, a MÁV a jelen helyzetben is mindent megtesz az utasigények kiszolgálása érdekében, ugyanakkor megjegyezte, hogy a járvány miatt az utasok száma 80-90 százalékkal csökkent a korábbi időszakhoz képest.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!