A Tesla ugyan hivatalosan nem vett részt a J.D Power felmérésében, a vállalat munkatársai ennek ellenére is felkerestek 1200 új Tesla tulajdonost. Az összesített eredmény szerint a Tesla a 33. helyen végzett, vagyis utolsó lett a vásárlói elégedettségi rangsorban.
Dave Sargent, a vállalat alelnöke szerint az eredmény pontos, a felmérést nem hátráltatta, hogy a Tesla önszántából nem akart részt venni a rangsorolásban.
A vevők legnagyobb panasza nem a motor és az akkumulátor volt, hanem az autó különböző berendezéseivel és az összeszerelés minőségével voltak elégedetlenek. Sargent szerint ez a Tesla jelenlegi fázisában egy normális jelenség, hiszen a vállalat még csak most kezd el átállni a tömeggyártásra, amely a kezdetekben mindig okoz nehézségeket.
A legtöbb panasz olyan berendezésekre érkezett, amelyeket "a legtöbb autógyártó már egy évtizeddel ezelőtt is meg tudott csinálni". A kritikák közé tartozik többek között az is, hogy az elemek nem lettek megfelelően összeillesztve, az autóba beszivárog az esővíz, nem lehet bekapcsolni a biztonsági övet, valamint az ajtó úgy záródik be, hogy a por bejut a kocsi belső terébe.
A felmérés első helyén a Dodge és a Kia végzett holtversenybe, vagyis ezzel a két márkával a legelégedettebbek az új vásárlók.
Sargent szerint a Dodge esetében előny volt, hogy a legtöbbet értékesített autóikat már évek óta nem tervezték újra, ezért sokkal kisebb esély adódik a hibákra a gyártás során. A Kiánál száz járművenként találtak 136 problémát, míg a Tesla esetében ez a szám 250.