Az elektronikus levelezés hosszú ideje népszerű kapcsolattartási forma, azonban a fiatalok számára már egyre kevésbé vonzó és hatékony. A távmunka elterjedésével pedig alapvető átrendeződések jöhetnek a munkavégzéshez használt szoftverek és platformok területén.
A Fast Company közel ezer amerikai távmunkást kérdezett meg a szokásairól, és kiderült, elég gyakran ütközik a vállalatok és a dolgozók elképzelése a munkaeszközökről.
Amikor ugyanis az olyan cégek, mint a Microsoft vagy a Google a saját termékeikről beszélnek, gyakran abból indulnak ki, hogy az előfizetőik (például az Office vagy a GSuite esetében) kizárólag az ő termékeiket használják.
Ez azonban, elég könnyen beláthatóan, nem igaz. Egyre több olyan dolgozó van ugyanis, aki különböző cégek különböző termékeiből válogatja össze a számára megfelelőket.
Még a videokonferencia szoftverek esetében is az látszik, hogy bár a Zoom az elmúlt hónapokban hatalmas népszerűségre tett szert, a dolgozók számos platformot használnak. A Zoom mellett továbbra is népszerűek olyan termékek, mint a Slack, a Microsoft Teams, a Skype vagy az Apple Face Time.
A válaszadók 25 százaléka mondta, hogy napi szinten legalább négy különböző vállalat alkalmazását használja. A leggyakoribb kombinációnak pedig a Microsoft, a Google, a Zoom, valamint az Apple (iMessage) együttese számít.
A videokonferencia alkalmazások terén pedig a válaszadók harmada mondta, hogy, heti szinten, legalább három szoftvert használ. A 30 év alatti megkérdezettek körében a Zoom, a Skype és a FaceTime kombinációja a leggyakoribb.
A felmérés egyik legizgalmasabb eredménye az volt, hogy kiderült, a 30 év fölötti válaszadók körében egyértelműen az e-mail volt a legfontosabb online kapcsolattartási és együttműködési munkaeszköz. Ez azonban egészen más képet mutat a 30 év alattiak körében. Ebben a korcsoportban már jelentős fölénnyel nyert a Google Docs, melyet a Zoom, illetve az Apple iMessage követett.
Az is kiderült továbbá, hogy míg a 30 év fölöttiek elsősorban a Microsoft termékeit preferálják (különösen az Office-t), addig a fiatalabb korosztály inkább a Google-re szavaz. Mindebből az elemzés azt a következtetést vonta le, hogy
míg a fiatalabbak azokat a platformokat és eszközöket választják, amelyek személy szerint nekik jobban megfelelnek, addig az idősebb dolgozók hajlamosabbak azokon dolgozni, amelyeket a munkáltatójuk kijelölt számukra.
Ha viszont a generációs váltással a fiatalok nyugdíjba küldik az e-mailt, annak valószínűleg nem a Microsoft vagy Slack lesz a legnagyobb haszonélvezője. A legvalószínűbb nyertes az Apple lehet (legalábbis az USA-ban), mivel az amerikai fiatal távmunkások számára az iMessage a legnépszerűbb kapcsolattartási eszköz.