A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Hamarosan rá sem ismerünk majd a webáruházakra

online internetes vásárlás webshop shopping bankkártya hitelkártya credit card debit card
Illusztráció.
Vágólapra másolva!
Régóta találgatják a szakértők, hogy vajon mit hoz majd az új évtized a dinamikusan fejlődő e-kereskedelem területén, az idei év eseményei azonban minden előzetes elképzelést felülmúltak. Míg a világjárvány számos szektort küldött a padlóra hazánkban is, azok a cégek, amelyek sikeresen fel tudták venni az online értékesítés száguldó tempóját, nagyot nyertek: a pandémiának köszönhetően az aktív felnőtt lakosság harmada kapcsolódott be az e-kereskedelembe. Legyen szó ételkiszállításról, barkácseszközökről vagy sportruházatról, fókuszba került a személyre szabott vásárlói élmény és az ehhez nélkülözhetetlen technológiai fejlesztések. Chatbot, mesterséges intelligencia, kiterjesztett valóság – mi kell egy sikeres webshophoz ma?
Vágólapra másolva!

Óriási lendületet vett tavasszal az online vásárlás a magyar lakosság körében: március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg az e-kereskedelemben, miközben az átlagos rendelési érték és a kosárba helyezett tételek száma egyaránt nőtt - emeli ki az üzletem.hu cikke.

A hazai e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben.

A szektor egyébként is rakétaként lőtt ki az elmúlt évtizedben, 2019 végére a webes értékesítés a globális kereskedelmi piac 14 százalékát hasította ki magának. Óriási üzletről van tehát szó, és a sikeres webshopok sem dőlhetnek hátra arra várva, hogy csorogjanak a bevételek.

Gönczy Gábor, a Stylers Group ügyvezető igazgatója szerint alapvető változás állt be az utóbbi hónapokban az e-kereskedelemben. Mindenki a B2C tortából szeretne egy szeletet magának, még a gyártók is közvetlen csatornákat létesítenek a fogyasztók felé, holott ez korábban nem volt jellemző. Fontos lett az átláthatóság, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság, valamint fő szempont lett az, hogy a vásárló minél kevesebb lépésben juthasson el a megrendelésig a webes felületeken, majd mihamarabb megkaphassa a megvásárolt termékeket.

Mindent ennek rendelnek alá a sikeres webshopok, ehhez pedig nagyon kell ismerni a vásárlókat – itt jönnek képbe a modern technológiák.

Illusztráció Forrás: Andrea Piacquadio / Pexels

A webes értékesítési felületek fejlesztése az új évtizedben tehát már nem csupán lehetőség, hanem szükség. Mivel minden piac, termék, illetve szolgáltatás speciális tulajdonságokkal is rendelkezik, nem érdemes a sablonos megoldások felé haladni, inkább testre szabott rendszerekben szükséges gondolkodni a Stlyers szakértői szerint. Ugyanakkor vannak olyan globális trendek, amelyeket elleshet és sikeresen alkalmazhat egy hazai webshop-gazda is.

A következő évek leghatékonyabb megoldásai közé tartoznak a különböző, kiterjesztett valóságot (AR) is alkalmazó értékesítési csatornák,

amelyek az előrejelzések szerint a közösségi oldalakon is megjelennek majd, illetve lassan, de biztosan még a kisebb kereskedelmi cégek gyakorlatába is beférkőznek.

Illusztráció Forrás: ONLY FRANCE/PHILIPPE ROYER/ ONLYFRANCE.FR/Philippe Royer

Továbbra is fontos színterei lesznek az online értékesítésnek a mobilos platformok, és minden e-kereskedelemmel foglalkozó vállalat jobban teszi, ha tovább bővíti az online fizetést érintő lehetőségeket, és ezzel is kényelmesebbé teszi a vásárlói utat. Természetesen ez a szegmens sem nélkülözheti a következő évek digitális szupersztárját, a mesterséges intelligenciát. Ennek segítségével még könnyebbé válik az adathalmazok elemzése, a megfelelő következtetések levonása, tehát a fogyasztók megismerése és személyre szabott kiszolgálása. A legjobb AI-alapú megoldások közé tartoznak a chatbotok is, fogyasztói felmérések szerint az emberek 60 százaléka szívesebben vesz igénybe olyan online szolgáltatásokat, amelyeknél elérhető valamilyen intelligens chatbot eszköz.

Úgy néz ki, a jövőben a „mesterséges" ügyfélszolgálat határozza majd meg az első benyomást szinte minden termék és márka kapcsán.

A gyors alkalmazkodás és a trendekre azonnal reagáló fejlesztések kulcsfontosságúak lesznek ezen a dinamikusan bővülő piacon, ráadásul a technológiák mögött jól átgondolt üzleti stratégiának kell állnia.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!