A Toyotánál elképesztő módon reagáltak a Tesla sikerére, ebből botrány lehet
![Tesla, logó, autó](https://cdn.origo.hu/2023/12/wZrBpd2fFJnr4T0iKnZKj4zSpXN5u8AGlZLPhsA11Ys/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M1OWFlMmFjZmQzNzRlNWJhOGU1MDg4ODRjODU2YjMz.webp)
Meglepően élesen reagáltak a Toyota Motors vezetői az arra vonatkozó kérdésekre, hogy mit gondolnak a Tesla látványos felfutásáról. A kérdés azért is izgalmas, mert a Tesla piaci értéke jelenleg 400 milliárd dollár, amivel többet ér, mint a hét japán autógyártó együttvéve.
A vállalat elnöke, Akio Toyoda jelezte, a Toyota tanulhat a Tesla piaci sikeréből és az üzleti modelljéből, beleérve, egyebek mellett, az elektromos autógyártást vagy a szoftverfejlesztést.
Mindazonáltal Toyoda hangsúlyozta, úgy látja, a Tesla olyan, mint egy étterem, amely még mindig csak a receptjeit reklámozza.
Mindeközben, tette hozzá, a Toyota egy olyan étterem, amely már eddig is hatalmas létszámban szolgált ki vendégeket – írja a CNBC.
Toyoda szerint tehát a Tesla egyelőre még nem tudott kialakítani egy valóban működő üzletet a való világban.
A számok tekintetében van alapja Toyoda kijelentésének, ha azt nézzük, hogy
jelenleg nagyjából 100 millió Toyota modell van forgalomban, és a vállalat 7,5 millió darabos eladásra készül a 2021-es pénzügyi évben, amely 2020. április 1-jén kezdődött.
Ezzel szemben a Tesla mindössze 500 ezer modellt tervez értékesíteni 2020-ban. Innen nézve tehát a Tesla elképesztően magas piaci értéke értékelhető úgy, hogy az jelentős részben a várakozásoknak, és nem a valós üzleti teljesítménynek köszönhető.
Mindazonáltal a Toyotának üzleti érdeke is fűződik ahhoz, hogy kisebbítse a Tesla szerepét. A vállalat ugyanis élen járt a hibrid autók népszerűsítésében az 1997-ben bevezetett Prius modellekkel, azonban 2019-ig nem fektettek nagyobb hangsúlyt a teljesen elektromos autókra. Az előző évben azonban összeálltak a kínai BYD-vel, amely a Tesla egyik legnagyobb nemzetközi riválisa.
Ezzel párhuzamosan az is látszik, hogy bár a Toyota nyeresége csökkent a legutóbbi negyedévben, a vállalat eladásai 3 százalékkal erősebb talpra állást mutattak, mint az iparág egésze.
Ráadásul
a japán vállalat még további felívelésre számít, aminek következtében több mint kétszeresére emelte a teljes évre vonatkozó várakozását.
Jelenleg a menedzsment úgy számol, hogy a 2021 márciusáig tartó pénzügyi évben 1300 milliárd jenes (12,6 milliárd dollár) működési profitot érnek el, ami jelentős javítás a korábbi, mindössze 500 milliárd jenes prognózishoz képest.