A tervezett üzleteket a laoszi Coffee Concepts Limited fogja irányitani. A cég anyavállalatának ügyvezető igazhatója, Micheal Wu elmondta, hogy a Starbucks-szal már 20 éve dolgoznak együtt, és remélik, hogy Laoszban is sikeres hálózatot tudnak létrehozni. A Starbucks szóvivője hozzátette, hogy azért is nyitnak üzleteket Ázsiában, mert munkalehetőségeket szeretnének biztosítani a szegényebb országokban.
A 7,2 millió fős Laosz kávéexportőrként van jelen a piacon, és bár sok saját kézműves kávézóval rendelkeznek, sok laoszi inkább mégis instant kávét iszik.
A koronavírus ellenére az amerikai vállalat 2021 nyarán szeretné megnyitni Laoszban az üzleteit, ezzel is segítve az ország fenntartható gazdasági növekedését. A cég az árakat a helyi keresetekhez igazítaná. Laoszban a legfrissebb adatok szerint a havi átlag fizetés 300 dollár.
A Starbucks laoszi terjeszkedése része a vállalat globális stratégiájának, amely keretében a cég 1100 új kávézót nyit világszerte a következő évben. A vállalat nemrég hozta nyilvánosságra a negyedéves jelentését, amelyből kiderült, hogy túlteljesítette a Wall Street várakozásait, 12,1 százalékos visszaesés helyett a vállalat eladásai csak 9 százalékkal csökkentek.