Soha nem volt még akkora zuhanás a globális okostelefon-piacon, mint idén februárban. A Strategy Analytics elemzése szerint
a múlt hónapban, éves alapon, 38 százalékkal 61,8 millió darabra estek az eladások, ami a szektor történetének legnagyobb esését jelentette.
Az új adat arra világít rá, hogy a koronavírus-járvány az okostelefon-piacot is elérte. Egyfelől az emberek hétköznapjai is felborultak, ami miatt sokan elhalasztották a vásárlást, másfelől a Kínát érintő iparági beszállítói láncok is megroppantak – lehúzva ezzel a teljes elektronikai piacot. Ezt támasztja alá, hogy az elosztó vállalatokhoz érkező szállítmányok nemcsak Kínában, de egész Ázsiában is beszakadtak februárban.
A mostani statisztika egyúttal arra is utal, hogy a következő időszak is igen borús lehet az iparágban, ahogy a világon egyre több gazdaságban állt le a termelés és az értékesítés a vírus miatt.
Ráadásul az okostelefon-piacon is tetten érhető, hogy egyszerre van most szó kínálati és keresleti sokkról. Az ázsiai gyárak képtelenek voltak normális mennyiségben készülékeket gyártani, míg a másik oldalról a kötelező és önkéntes izoláció azt eredményezte, hogy radikálisan megcsappant a kereslet.
A zuhanás egyébként az olcsóbb modelleket is érintette, vagyis egyértelmű, hogy szektorális visszaesésről van szó
– derül ki az elemzésből.
Közben a világ két legnagyobb okostelefon-gyártója, az Apple és a Samsung egyaránt bezárásokra kényszerült. Mindazonáltal a kínai gazdaság már kezd magához térni, amennyiben az Apple boltjait már újranyitották az országban.
A jelentés készítői azonban kiemelték, még a kínai talpra állással együtt is úgy számolnak, hogy a globális okostelefon-eladások tartósan gyengék lesznek idén márciusban is.