Így hatott a járvány az online kereskedelemre
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/QIFnMq2D9GHC0EA8RWMzO-eNouX_GFF8jpbNNUbR0iM/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMyOTk1MTY4OTMwZjQxOTg4NjZkOTM0YWY1YjA1ZWVm.webp)
A nap, ami mindent megváltoztatott
Nem túlzás azt állítani, hogy szinte egyetlen nap alatt változott meg minden – mondja Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője. Az emberek erős impulzust kaptak arra, hogy az online vásárlás felé forduljanak,– folytatja. Eközben a cégek, webáruházak, az online kereskedelem –között mi is – egy új, addig ismeretlen helyzetben találták magukat. Ennek az új kihívásnak meg kellett felelni.
Öt pontba gyűjtöttük, hogyan hatott a koronavírus járvány az online kereskedelemre.
5: Érintésmentes világrend
A bejelentés, a karantén, a kijárási korlátozások és a saját biztonságuk érdekében a vásárlók azonnal megértették, hogy a legjobb a kontakt nélküli, az érintés nélküli fizetés és a kiszolgálás. Ez pedig a webáruházak felé terelte őket. Nekünk, webáruház tulajdonosoknak pedig szinte a semmiből, és azonnal érintésmentessé kellett tennünk a teljes termékutat.
4: Megnövekedett forgalom vs túlélés
Bizonyos piaci szegmensekben pillanatok alatt megtöbbszöröződött a forgalom, ami komoly kihívást jelentett azoknak a webáruházaknak, amelyek erre nem voltak felkészülve. Édes teher, de ez a forgalomnövekedés néhol hetekig, hónapokig tartott. Sajnos a vírusnak voltak (és a mai napig vannak) vesztesei, mert rengeteg olyan szektort ismerünk, amelyet érzékenyen érintett. Ott a túlélést kellett megoldani.
3: Kommunikációs forradalom, és megnőtt tartalomigény
Teljesen át kellett alakítani és meg kellett változtatni az addigi kommunikációnkat – mondja Gábor - hiszen a vásárlók kizárólag az interneten olvasottak, látottak alapján tudtak döntést hozni egy egy termék vagy szolgáltatás vásárlásról. Ezért kiemelkedően fontossá váltak a hírlevelek, a hirdetések, a weboldalak szövegei a döntést segítő termékleírások.
2: Megnőtt a kosárérték, megváltoztak a vásárlási szokások
Ez nem ugyanazt jelenti, mint a megnövekedett forgalom – mondja Gábor – mert azzal kellett szembenéznünk, hogy nem csak megnőtt a vásárlások száma, hanem a vásárlások kosárértéke is együtt nőtt ezzel. Ez vagy azt jelenti, hogy egy vásárló több terméket vásárolt egyszerre, vagy azt, hogy drágábbat. Napok alatt megváltoztak a vásárlási szokások, és erre azonnal reagálni kellett.
1: Mi lesz most?
Talán az egyik legfontosabb az – teszi fel a kérdést Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője – hogy mi fog történni most. Rengeteg olyan kérdés merült fel amivel szembe kell néznünk: például azzal, hogy az emberek egy része előre költött. Vagy azzal, hogyan lehet az online vásárlókat megtartani, ahogy az is kérdés, hogyan készüljünk: tartható-e a növekedés, vagy visszaesés következik be?
Bárhogyan is lesz a szerszámKell.hu webáruház felkészülten várja a vásárlóit. Nézz be hozzánk akár itt: www.szerszamkell.hu vagy keresd fel az újranyitott üzletünket.